مسابقه فرمول 1 ابوظبی

مسابقه فرمول 1 ابوظبی

تاریخ شروع مسابقه : جمعه 3 آذر 1396 (2017  –24 December )

تاریخ پایان مسابقه: یکشنبه 5 آذر 1396 (2017  –26 December)

محل برگزاری:  ابوظبی ، امارات متحده عربی  – پیست ياس مارينا


توضیحات مسابقه:

مسابقه گرند پریکس فرمولا 1 ابوظبی از 03 الی 05 آذر 1396 در شهر ابوظبی کشور امارات متحده عربی برگزار می گردد.مسابقه گرند پریکس فرمولا 1 ابوظبی بی شک یکی از هیجانی ترین مسابقات این سری از رقابت های فرمولا یک را رقم خواهد زد. یافتن محیطی تماشایی تر از جزیره یاس در شرق ایالت ابوظبی برای یک مسابقه گرند پریکس بسیار دشوار است.

این جزیره جایگاه شهربازی فراری و هتل های 5 ستاره متعددی است و پیست پنج و نیم کیلومتری تفرجگاه ساحلی یاس، عضو مناسب پرزرق و برقی برای دنیای فرمولا 1 و FIA قلمداد می شود. این پیست نکات منحصر به فرد زیادی دارد. این پیست معروف مسابقات فرمولا 1 ابوظبی، در امتداد تفرجگاه تماشایی جزیره یاس قرار گرفته است، از زیر هتل پنج ستاره ولیعهد یاس می گذرد و درست در کنار آن یک برج خورشیدی 60 متری بنا شده است.

حتی خروجی انتهای مسیر سراشیبی پیست از زیر خود مسیر مسابقه رد می شود. کمی دورتر از جزیره یاس بقیه این ایالت نیز جذابیت های زیادی برای نمایش دارد. ابوظبی بزرگترین و ثروتمند ترین در بین هفت ایالت از ایالات متحده عربی است و پیش بینی می شود ذخیره نفتی آن حتی تا قرن بیست و دوم نیز تمام نشود. ابوظبی برخلاف بعضی از همسایگانش در خلیج فارس، سنت ها و جذابیت های محلی خود را حفظ کرده است که این امر ابوظبی را برای طرفداران مسابقات اتومبیلرانی به یک ایستگاه جذاب و لذت بخشی برای تعطیلات، تبدیل کرده است.

آمار مسیر مسابقه گرند پریکس فرمولا 1 ابوظبی 2017:

پیست تفرجگاه ساحلی یاس:

  • اولین گرند پریکس: 2009
  • تعداد دورها: 55
  • طول یک دور مسیر: 5.554 کیلومتر
  • مسافت مسابقه: 305.355 کیلومتر
  • رکورد یک دور: 1:40.279 توسط سباستین وتل (2009)

 

مسابقه فرمول 1 ابوظبی
مسابقه فرمول 1 ابوظبی

تقویم مسابقه گرند پریکس فرمولا 1 ابوظبی 2017:

جمعه 3 آذر – یکشنبه 5 آذر 1396

  • تمرین اول:          جمعه – 13:00 – 14:30
  • تمرین دوم:          جمعه – 17:00 – 18:30
  • تمرین سوم:          شنبه – 14:00 – 15:00
  • دور مقدماتی:         شنبه – 17:00 – 18:00
  • مسابقه:             یکشنبه – 17:00 – 19:00

جذابیت های گردشگری برای حضور در مسابقات فرمولا 1 ابوظبی:

  • در این شهر گلچین متنوعی از غذاها از سراسر جهان برای هر بودجه ای وجود دارد، از قصر امارات گرفته (که برای مدتی گران ترین هتل جهان به شمار می رفت) تا کافه فرهنگ که در سرتاسر خاورمیانه مشتری دارد. برای یافتن غذاهای سنتی ابوظبی نیز به اطراف بازار ماهی این شهر سری بزنید.
  • شهربازی فراری که مساحت 250000 متر مربع را پوشش می دهد و شامل یک برج G-Force، مدارس رانندگی برای کودکان و بزرگسالان، سینماهای مجهز و تعداد زیادی ماشین برای نمایش است، می تواند هر کسی را سرگرم کند، حتی کسانی که از علاقه مندان مسابقات اتومبیلرانی نیستند. ولی بازدید از این شهربازی برای تماشاچیان مسابقات فرمولا یک  ابوظبی می تواند لذت مضاعفی را به همراه آورد.
  • شهر العین که زیاد از ابوظبی دور نیست، یکی دیگر از مقصد های توریستی پرطرفدار می باشد. این شهر که بر روی هفت واحه ساخته شده است و بیش از 3000 سال است که  مردم در این ناحیه ساکن بوده اند، قلب روحانی ابوظبی تلقی می شود و در لیست امتحانی آثار باستانی یونسکو قرار دارد.

 

مسابقه فرمول 1 ابوظبی
مسابقه فرمول 1 ابوظبی

دانستنی های جالب در مورد مسابقات فرمولا یک ابوظبی:

به خاطر این که گرند پریکس ابوظبی در انتهای این فصل قرار دارد، شرایط جوی چندان هم بد نیست. دمای وسط روز بین 25 تا 30 درجه انتظار می رود، اما این پیست تنها مسیر مسابقه در جهان است که تمام جایگاه های تماشاگران آن سر پوشیده است، به همین دلیل پیدا کردن سایه کار بسیار آسانی برای طرفداران مسابقات اتومبیلرانی فرمولا 1 است.

این مسیر با هدف متحول کردن طراحی مسیرهای مسابقه آینده فرمولا 1 ساخته شده است. این مسیر در حالی که به سرعت های 320 کیلومتر در ساعت و متوسط سرعتهای 195 خود افتخار می کند دارای 9 پیچ راستگرد و 12 پیچ چپگرد است و یکی از معدود مسیرهای تقویم این فصل است که در جهت پاد ساعتگرد پیموده می شود.

پیست تفرجگاه یاس که توسط معمار معروف پیست های مسابقه Hermann Tilke طراحی شده است به شکلی زیبا ساخته شده است که از نظر منظره می تواند با پیست هایی مانند پیست موناکو یا والنسیا رقابت کند. و به دلیل اینکه مسیر مسابقه دور تفرجگاه تماشایی تازه ساخت این جزیره قرار دارد، فضای کافی برای پهلوگیری کشتی های تفریحی کلوپ Paddock وجود دارد.

مسابقه فرمول 1 ابوظبی
مسابقه فرمول 1 ابوظبی
جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به وب سایت رسمی فرمولا1 به آدرس https://www.formula1.com مراجعه نمایید.