مسجد پوترا مالزی

مسجد پوترا مالزی

از محبوب ترین مساجد نزد گردشگران مسلمان و غیر مسلمان مالزی است. یکی از مدرن ترین مساجد دنیا بشمار می آید و دانستن همین که به این مسجد، لقب مسجد صورتی داده اند، خود جذاب و هیجان انگیز است. این مسجد معماری فوق العاده و چشم نوازی دارد.

ممکن است تصورتان از مسجد بنایی باشد با گنبد و گلدسته های کاشی کاری شده به رنگ آبی فیروزه ای، زرد، سبز و … و یا بنایی کهن با دیوارهای خشتی و گِلی، اما مسجد پوترا همه ی قید و بندهای ذهنیتان را می شکند، در این مسجد همه چیز صورتی است.

این مسجد صورتی رنگ و فوق العاده، با آب های دریاچه پوتراجایا در مرکز شهر کوالالامپور احاطه شده و تنها از یک سو به خشکی راه دارد. حدودا سه چهارم این مسجد در دریاچه گسترش یافته و ساخته شده به همین دلیل از دور که نگاه می کنی، گویی مسجدی میان آب قرار دارد. رنگ صورتی بنا در آب های درخشان دریاچه ی پوتراجایا منعکس می شود و منظره ی بسیار زیبایی را پدید می آورد که می تواند بینندگان را ساعت ها محو خود کند.

مسجد پوترا می تواند 15,000 نمازگزار را به طور یکجا در خود جای دهد. دیوار زیرزمین این مسجد به دیوار مسجد حسن شاه در کازابلانکا، مراکش، شباهت دارد.  مناره شگفت آور آن تحت تاثیر طراحی مسجد شیخ عمر در بغداد ساخته شده است. این مناره با ارتفاع 116 متر، یکی از بلندترین مناره های این منطقه به شمار می رود که پنج ردیف دارد که نماینده پنج رکن اصلی اسلام هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.