تور قونیه بزرگداشت مولانا

تور قونیه بزرگداشت مولانا

تور قونیه ویژه بزرگداشت مولانا

تاریخ شروع : جمعه 31 شهریور 1396  (2017  – 22 september)

تاریخ پایان: شنبه 8 مهر 1396 (2017  – 30 september)

محل برگزاری: قونیه ، ترکیه  – استادیوم ورزشی قونیه

جهت رزرو تور با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل نمائید: 021-88984780

 

 


 

قونیه کجاست؟

قونیه در مرکز کشور ترکیه و در شمال استان آنتالیا و جنوب آنکارا قرار دارد. شهر قونیه از گذشته و بخاطر حضور پدر مولانا، یکی از مراکز تدریس علوم دینی بود. بعد از فوت پدر مولانا، خود وی به تدریس علوم دینی در مساجد و مدارس قونیه پرداخت. دیوان کبیر و مثنوی معنوی از آثار شاخص این فقید بزرگ محسوب می گردند. مولانا در سن 59 سالگی در قونیه فوت کرد و مقبره او در آنجا ساخته شد که سالانه علاقه مندان زیادی را بسوی خود می کشاند.

تور قونیه بزرگداشت مولانا
تور قونیه بزرگداشت مولانا

تاریخچه قونیه

قونیه شهریست واقع در قسمت آسیایی کشور ترکیه و قرن هاست نام خود را نگه داشته است. افسانه ها می گویند پرسوئس اژدهایی که باعث خرابی شهر شده بود را کشته و مردم برای بزرگداشت وی بنای خاصی را ساختند، یک ستون هرمی سنگی با نمادی حک شده از پرسوئس بر آن. نام این شهر از این اتفاق سر چشمه می گیرد.

جاذبه های گردشگری شهر قونیه

اگر جاذبه های زیر برای شما جذاب است تور قونیه را خریداری نمایید: مرکز مذهبی مهم قونیه یک قطب کهنه با موزه ها و آثار تاریخی و نشانی از شکوه و جلال سلجوقی است. اکثر مردم یک توقف کوتاه در اینجا برای دیدن موزه مولانا و آرامگاه بنیانگذار دراویش چرخان مولانا که شعر معروف خود را در اینجا در قرن 13 نوشته است، دارند. اما این شهر در مرکز ترکیه آسیایی پر از جاذبه های معماری، مساجد و مدارس تاریخی است که هنر سلطنت سلجوقی را به نمایش می گذارد. هر کسی که به تاریخ ترکیه علاقه مند است نباید سفر به این منطقه را از دست دهد.

بهترین زمان سفر به قونیه

بهترین زمان سفر به تور قونیه آبان و آذر می باشد که مصادف با بزرگداشت مولانا می باشد و در این زمان پروازها و هتل ها توسط ناخدای سفر گارانتی شده و پایین ترین قیمت تور را می توانید خریداری نمایید.

تور قونیه بزرگداشت مولانا
تور قونیه بزرگداشت مولانا

تور قونیه ویژه بزرگداشت مولانا 96

مراسم بزرگداشت مولانا هر ساله با شکوه و عظمت خاصی در شهر قونیه ترکیه برگزار می گردد و علاقه مندان زیادی را از اقصی نقاط دنیا از جمله ایرا، به این مراسم می کشاند. تور قونیه بزرگداشت مولانا در سال 96 نیز در برگزار می گردد و طرفداران زیادی خصوصا در زمینه شعر و ادب فارسی را گرد هم جمع می کند.

مولانا جلال‌الدین محمد بن بهاء‌الدین محمد بن حسین الخطیبی معروف به مولوی رومی از خوارزمشاهیان بلخ است. وی در سال 604 ه‍. در شهر بلخ چشم به جهان گشود و مانند ابن سينا از هفت سالگي شروع به آموزش زبان فارسي كرد و آن را خوب آموخت و بعدها آن را زبان شعر خود ساخت. در اوان کودکی و همراه پدرش بهاء‌الدین ولد به آسیای صغیر رفت، و در شهر قونیه موطن گزید و در همان شهر به سال 672 ه‍. زندگی را بدرود گفت.

پدر مولوی در سال 628 و به قولی 631 ه‍. در قونیه درگذشت و سید برهان ‌الدین ترمذی، جلال‌الدین را برای ادامه و تکمیل تحصیل به حلب اعزام کرد. او در همان جا با محیی‌الدین عربی محشور شد و پس از بازگشت به قونیه، از سال 638 (سال فوت برهان‌الدین ترمذی) به تدریس و ارشاد در قونیه پرداخت.

 مولانا جلال‌الدین محمد در سال 642 با شمس تبریزی ملاقات کرد و تحت ارشاد و رهبری او دگرگونی روحی عظیمی یافت، تا آن جا که از بحث، جدل و قیل و قال و مدرسه دست شست و به حالات عارفان گرایش پیدا کرد.

در سال 645، شمس تبریزی به دست گروهی به قتل رسید. پس از این واقعه، مولوی، مدت مدیدی سوكوار ماند و به اضطراب روزگار گذراند، و یک ربع قرن، به زندگی شاعرانه پرداخت او که عارفی وارسته و واصلی کامل شده بود، دفترهای گرانبار «مثنوی» را سرود، دیواني ترکی و دیوانی نیز به فارسی ترتیب داد.

تور قونیه بزرگداشت مولانا
تور قونیه بزرگداشت مولانا