جاذبه های گردشگری بالی

جاذبه های گردشگری بالی 

جزیره‌ بالی در کشور اندونزی  می باشد ، که از مراکز گردشگری مهم جهان به شمار می‌رود ، نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد توریستی جهان قرار دارد.

در سال های اخیر بدلیل ‏رشد فراوان صنعت توریست در این کشور بسیاری از استرالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت نموده و در بالی کار و زندگی می کنند‎.‎ ‏‏

بالی  معروف به جزیره خدایان ، جزیره ای کوچک و بزرگترین کشور مسلمان جهان ” اندونزی  ” می باشد.

این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم متصل می کند ، در نتیجه این اتصال خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردار گردیده است.

همانند بسیاری از جزایر دیگر اندونزی ، بالی جهان مخصوص به خودش را دارا می باشد .

جهانی که نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده است. 

از معروف ترین نقاط بالی  :  کوتا(KOTA) بالی و اوبود(UBUD)  می باشند .

تور بالی نوروز
بالی

جزیره بالی دارای خصوصیات منحصربه‌فردی است و وجود این خصوصیات آن را از دیگر نقاط دنیا متمایز کرده است.

جزیره زیبای بالی زیبا ترین و مشهورترین جزیره اندونزی است که در جنوب خط استوا بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است.

فاصله هوایی این جزیره تا جاکارتا حدود 2 ساعت و تا شهر تهران با محاسبه توقف بین پروازی در شهرهای دوحه ، کوالالامپور و یا سنگاپور حدود 15 ساعت می باشد.

(بسیاری از گردشگران تقاضای تورهای ترکیبی مالزی ، سنگاپور و بالی  یا  بالی ، جاکارتا و سنگاپور  را از تیم رزرواسیون  تورهای آسیا  ناخدای سفر دارند ) .

برای داشتن سفری خاطره انگیز قبل از هر کاری بهتره با جاذبه ها و  مکانهای دیدنی بالی آشنا شوید  :

  •  پارک آبی ‏Waterbom Bali

این پارک آبی  در زمین های سرسبز استوایی قرار دارد .

گردشگران می توانند ساعت های زیادی با آسودگی در آن ‏به انواع بازی های آبی مشغول باشند و لحظات زیبایی رو سپری کنند.

شهرت این پارک آبی بدلیل وجود سر سره های آبی با بالاترین استاندارد ایمنی بسیار زیاد است.

و همچنین این پارک آبی به عنوان بهترین پارک آبی آسیا در سال ‏‏2015 و به عنوان سومین پارک آبی دنیا در  سال 2018 توسط سایت تریپ ادوایزر انتخاب شده است. ‏

 

جاذبه های گردشگری بالی
پارک آبی ‏Waterbom Bali

 

  • کوه Batur

کوه Batur بهشت کوهستانی است. این یک کوه آتشفشان در بخش شمال شرقی بالی است ، که شامل یک لبه محاصره ، یک زوج از دریاچه کالدرا همراه با دشت ها و مخروط آتشفشان می باشد.

 

جاذبه های گردشگری بالی
کوه Batur

 

  • ‏‏ غواصی و تفریحات زیر آبی ‏ ‏

یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی،  غواصی و ‏اسنورکلینگ  در این جزیره خواهد بود. مجموعه های زیادی وجود دارند که این خدمات را به شما ارائه می دهند و شما می ‏توانید با مراجعه به آنها، از غواصی لذت ببرید.

از جمله این مجموعه های می توان به ‏Adventures Divers Bali, Adventure Scuba Diving Bali, Atlantis International Bali, ‎Euro Dive Bali, OK Divers Resort and Spa ‎‏ و غیره اشاره کرد.

بهترین این مجموعه ها، تور یک ‏روزه ی ‏Best Bali Reef Cruise and Lembongan Island‏ می باشد .

جاذبه های گردشگری بالی
غواصی و تفریحات زیر آبی ‏ ‏

 

  • معبد Pura Besakih

از مکانهای تفریحی در بالی می باشد مه به عنوان معبد مادر نیز نام گرفته است .

این معبد در دامنه کوه Agung ‎‏ واقع شده است. جایی در آتشفشان چشم انداز کوهستانی از شمال شرقی بالی. در منطقه منحصر به فرد در پوشش گیاهی خاص و پوشیده از مزارع برنج قرار گرفته است. می توانید مشاهده کنید Pura Besakih   بزرگترین مجموعه معبد هند و در سراسر جزیره بالی است .

از ویژگی های این مجموعه معبد می توان گفت که شامل 86 معبد کوچکتر می باشد. تعداد زیادی از معابد ، زیارتگاه ها و سایر سازه های مذهبی به موازات آن بر دامنه جنوبی کوه آگونگ گسترش یافته است .

ساعات بازدید برای توریست ها: از ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر (البته برای عبادت مردم محلی همیشه باز است.)‏‏‏‏

آدرس: محله ی ‏Karangasem، به طرف ‏Rendang Sub، دهکده ی ‏Besakih

هتل هایی که نزدیک این معبد هستند:‏
‏ هتل چهار ستاره ‏Artha Agung Resort and Restaurant‏ در فاصله 1.3 مایلی این معبد

برای رزرو مستقیم این هتل با قیمت مناسب حتما با تیم رزرواسیون هتل  ناخدای سفر  تماس بگیرید .

 

جاذبه های گردشگری بالی
معبد Pura Besakih

 

  • تورهای اختصاصی یک روزه ‏ ‏ ‏‏‎

این تورهای اختصاصی به مقاصد مختلف در بالی، طرفداران خاص خود را دارد. هزینه شرکت در این تورها متناسب با محل اقامت ( هتل )  و مقصد متفاوت می باشد . برگزاری این تورها به این شکل است که : یک راننده اختصاصی دنبالتان می آید و مناطقی را که قبلا توسط شرکت توافق ‏کرده اید به شما به صورت اختصاصی نشان می دهد.

از جمله شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند، می توان ‏به ‏Bali Traditional Tours (Ubud)‎‏ ، ‏Bali Made Tour ‎، َAgus Bali Private Tours، ‏Your Bali Driver‏ و … ‏اشاره کرد. ‏‏ ‏‏‏

نگران نباشید راهنماهای تور ناخدا شما را راهنمایی خواهند کرد .

( برای مشاهده  هزینه سفر به بالی در ایام عادی  و  تعطیلات نوروز  کلیک فرمایید ) .

 

جاذبه های گردشگری بالی
تورهای اختصاصی یک روزه

 

  • Tanah Lot

معبد Tanah Lot یکی از مقدس ترین معابد هند می باشد که در بالی است و همه ساله گردشگران زیادی برای دیدن این مکان می آیند. این ‏مکان بدلیل قرار گرفتن در ساحل، موقعیت خاص برای لذت بردن از طبیعت و غروب خورشید است،در ساحل آن، فروشگاه ها، رستوران ها و ‏انواع نمایش و … موجود است.

این معبد در 20 کیلومتر شمال غربی ساحل معروف کوتا ‏در محدوده روستای ‏Beraban ‎‏ از توابع ‏Tabanan‏ و در بالای یک جزیره کوچک صخره ای در نزدیکی جنوب غربی ساحل بالی واقع شده است.

بازدید از این معبد در صورتی میسر می گردد، که دریا در حالت مد بوده و شما قادر ‏به عبور از راهی که به آن منتهی می گردد باشید‎.‎‏ طراحی و معماریش آن را به یک مکان منحصر به فرد تبدیل کرده است .

ساعات بازدید از این معبد: 7 صبح الی 7 عصر

آدرس این مکان: ‏Tabanan‏ ، به طرف ‏Kediri، روستای ‏Beraban، خیابانRaya Tanah LotT
بهترین راه رسیدن به این مکان رد شدن از ریزورت ‏Pan Pacific Nirwana‏ می باشد و بعد همان خیابانی که این ‏ریزورت در آن قرار دارد را باید ادامه داد تا به این مکان رسید.‏
‏‏

هتل هایی که در نزدیکی این منطقه هستند:‏ ( معمولا مسافران ناخدا قبل از سفر هتل مورد تایید خود را بوک می کنند)

هتل 4 ستاره ‏The Luku Boutique Villa and Gallery
هتل 4 ستاره ‏Kriyamaha Nyanyi Villa
هتل 5 ستاره ‏Pan Pacific Nirwana

( پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با استراحتگاه های بالی ، مقاله 10 استراحتگاه در بالی را حتما بخوانید ).

 

(جاذبه های گردشگری بالی

Tanah Lot

  • معبد Tirtha Empul

معبد Tirtha Empul در قلب جزیره واقع شده و آب آن دارای ویژگی تصفیه شدن است .

استخری که از این معبد بزرگ هندو پر می شود ،همان است که از قرن 10 تا حال در سراسر اعتقادات مذهبی در دوران گذشته آمده است . 

 

جاذبه های گردشگری بالی
معبد Tirtha Empul

 

  • تورهای دوچرخه سواری

تورهای دوچرخه سواری نیز در بالی طرفداران خاص خود را دارد . شرکت هایی هستند به شما ‏دوچرخه هایی می دهند و راهنمایانی به شما معرفی میکنند .  شما می توانید از نقاط مختلف نزدیک محل خود با دوچرخه دیدن کنید و از راهنمایان خود، ‏نکات زیادی یاد بگیرید.

از جمله این شرکت های دوچرخه سواری می توان به ‏Greenbike Cycling Tours، ‏Celebrity ‎Cycling Tour Bali‏ و ‏Baligobike ‎‏ اشاره کرد.‏ ‏

 

جاذبه های گردشگری بالی
دوچرخه سواری در بالی

 

  • Batubulan

Batubulan  روستایی می باشد که در شمال شرق پایتخت Denpasar واقع شده است . یک قسمت مشهور جهان برای فرهنگ عالی و تاریخ آن ، به ویژه برای رقص Barong هنری است .

 

جاذبه های گردشگری بالی
Batubulan

 

  • مزارع برنج در منطقه اوبود (‏Tegalalang Rice Terraces‏)‏‎

مزارع پلکانی برنج در منطقه اوبود در مزارع ‏Tegallalang ‎‏ منظره های بی نظیری را خلق کرده و به یکی از زیبایی ‏های این منطقه تبدیل شده است. با سفر و بازدید از این مزارع با نحوه ‏سنتی و خاص کاشت برنج آشنا می شوید که مخصوص این منطقه می باشد.

بهترین منطقه برای دیدن این مزارع زیبا، ‏دهکده های ‏Pejeng ‎‏ و ‏Campuhan ‎‏ هستند. ‏‏ موقعیت این مزارع: شمال منطقه ی اوبود ‏‏

برای رسیدن به این منطقه حدودا نیم ساعت به طرف شمال اوبود با ماشین در راه خواهید بود.

از مرکز هنر اوبود، به ‏طرف شرق رفته تا به یک تقاطع که دارای مجسمه هست، برسید. سپس از آن تقاطع مستقیما به طرف شمال خواهید ‏رفت و بعد چند دقیقه خود را در مزارع ‏Tegallalang ‎‏ خواهید یافت.‏

 

جاذبه های گردشگری بالی
تراس های برنج بالی

 

  • جنگل میمون Ubud

جنگل میمون اوبود یکی دیگر از بهشت های طبیعی بالی است .  گردشگرانی که از بالی دیدن می کنند، نباید اینجا را از دست ‏بدهند. همچنین ‏مردم روستای ‏Padangtegal‏ این جنگل را مقدس می دانند. این جنگل محلی برای مطالعه گونه های مختلف ‏جانوری نیز می باشد.

با توجه به اینکه افراد زیادی به این جنگل تردد می کنند، ‏میمون ها ترسی از توریست ها ندارند، توصیه می کنیم مواظب اشیاء خود باشید. در ضمن برای ورود به این جنگل باید ‏بلیط ورودی نیز باید بپردازید. ‏ ‏ ‏

‏ساعات کار: از ساعت 8 صبح تا 18 عصر‏ ‏ ‏
موقعیت: اوبود، دهکده ‏Padangtegal، جاده جنگل میمون ها

این جنگل در Ubud قرار گرفته است ، تنها چند کیلومتر از شمال پایتخت فاصله دارد .

شماره تلفن: 0361971304- 0062‏

برای رفتن به این مکان باید از جاده اصلی اوبود به طرف جنوب وارد خیابان ‏Hanoman‏ شوید، سپس این جاده رو ‏ادامه بدید تا به خیابان جنگل میمون ها (‏Jalan Monkey Forest‏) برسید. سپس این جنگل را در این خیابان ‏خواهید یافت.

 

جاذبه های گردشگری بالی
جنگل میمون Ubud

 

  • Bedugul

Bedugul یکی از واقعه های برجسته تاریخی می باشد که بیشترین بازدید را در بالی به خود اختصاص داده است. این منطقه منظره زیبا سه دریاچه Bratan ، Tamblingan ، Buyan را پوشش می دهد.

 

جاذبه های گردشگری بالی
Bedugul

 

  • مرکز هنر اوبود در بالی ‏‏‏‎

مرکز هنر اوبود که به زبان محلی ‏Pasar Seni Ubud ‎‏ نامیده میشود، روبروی کاخ ‏Puri Saren Royal ‎‏ قرار ‏گرفته است. در این مرکز می توانید صنایع دستی از جمله :  روسری و شال های پشمی، پیراهن و تی شرت های زیبا خرید ‏کنید و به عنوان سوغاتی ببرید.

این مکان بهترین نقطه برای خرید ‏سوغاتی در بالی محسوب می شود.‏ ‏‏‏

اکثر این کالا ها در روستاهای اطراف این منطقه از قبیل ‏Pengosekan، ، ‏Tegallalang، ‏Payangan ‎‏ و ‏Peliatan ‎‏ تولید می شوند.

ساعات کار: از ساعت 8 صبح تا 5 عصر

موقعیت: خیابان ‏Raya Ubud، روبروی کاخ ‏Puri Seni Ubud ‏‏‏

 

جاذبه های گردشگری بالی
مرکز هنر اوبود در بالی ‏

 

  • غار ( معبد) فیل ها در در اوبود – ‏‎Goa Gajah

Goa Gajah ‎‏ غار فیل هاست. در این معبد تاریخی که در قسمت غربی دهکده ی ‏Bedulu ‎‏ واقع شده ‏است. و شش کیلومتر از مرکز اوبود فاصله دارد. گردشگران می توانند انواع حکاکی های منحصر بفرد و تاریخی را بروی ‏دیوار های غار مشاهده کنند. برای بازدید از این مکان یک ساعت زمان کافیست.

قدمت این غار به قرن 11 میلادی باز ‏می گردد که به عنوان مکانی برای مدیتیشن ساخته شده بود و هنوز هم اتاق هایی برای این منظور در آن به چشم می خورد.

سفر خود را به جزیره بالی ادامه دهید و به لذت بردن از یک سفر کوتاه به جنگل های سرسبز در بخش جنوب شرقی جزیره بپردازید .

ساعات بازدید: از ساعت 8 صبح ال 4 بعد از ظهر‏

توجه : برای بازدید از مکان تاریخی، خانم ها نمی توانند با لباس کوتاه و یا پیراهن آستین کوتاه وارد شوند.‏

در صورتیکه لباس مناسب و یا شالی همراهتان نباشد، آنجا می توانید این لباس ها را اجاره کنید. ‏

موقعیت: دهکده ی ‏Bedulu، خیابان ‏Raya Goa Gajah، خیابان ‏Blaahbatuh،Gianyar

 

جاذبه های گردشگری بالی
غار ( معبد) فیل ها در در اوبود – ‏‎Goa Gajah

  • بالی ، پارک ملی برات

بالی برات،  پارک ملی است که شاید در جزیره بالی زیبا ترین بهشت طبیعی باشد .
پارک در نوک غربی جزیره واقع است ، که در آن شما می توانید خود را در یک ترکیب طبیعی منحصر به فرد از جنگل های بارانی ، بادهای موسمی رها سازید .

 

جاذبه های گردشگری بالی
بالی ، پارک ملی برات

 

  • سافاری پارک فیل ها‎

پارک زیبای فیل ها در بالی در منطقه ‏Desa Taro ‎‏ در شمال ‏Ubud ‎ واقع شده است.  در این پارک همانند پارک نونوچ تایلند (پاتایا )این امکان را برای ‏گردشگران فراهم می سازد تا ارتباط نزدیکی با فیل ها برقرار کنند و با دنیای آنها آشنا شوند.

در این پارک دیدنی امکان سافاری رفتن با ‏فیل ها برای بازدیدکنندگان فراهم است و می توانید در نقاط مختلف پارک با فیل ها دیدن کنید.

این پارک دارای امکاناتی از ‏قبیل : اسپا و یک موزه کامل، با گنجینه ایی بزرگ از بقایای ماموت های بزرگ  است .

لازم به ذکر است که تمامی فیل های این پارک از فیل های در حال انقراض در سوماترا می باشند که در ‏این مکان از انقراض آنها جلوگیری شده است و توانسته اند از انقراض آنها جلوگیری کنند.

پارک هر 7 روز هفته از ساعت 8 ‏صبح الی 6 عصر باز می باشد. ‏ ‏‏ ‏‏‏

موقعیت پارک: این پارک در دهکده ی ‏Taro، در فاصله نیم ساعتی به طرف شمال اوبود واقع شده است.‏
شماره تماس: ‏‎+62 (0)361 721 480‎‎ ‏‏‏

 

جاذبه های گردشگری بالی
سافاری فیل ها در بالی

 

  • تفریح موج سواری در بالی‎

موج سواری در ساحل کوتا، و شبه جزیره های ‏Bukit ‎‏ و ‏Sanur ‎‏ بسیار لذت بخش می باشد.

افرادی که به ‏تفریحات آبی علاقه مند هستند،  فرصت ایده آل در کنار آّب های زلال این منطقه را نباید از دست بدهند.

‏برای موج سواری در این مناطق مربیان حرفه ایی نیز وجود دارند که در کنار شما خواهند بود و آموزشهای لازم را به شما می دهند.

کسانی که در موج سواری ‏تجربه دارند، معمولا در شبه جزیره ی ‏Bukit ‎‏ اینکار رو انجام می دهند و برای مبتدیان، معمولا جاهای کم خطر تر و ‏نزدیک به ساحل های کم عمق مثل لاگون ها در نظر گرفته می شود.

 

جاذبه های گردشگری بالی
تفریح موج سواری در بالی‎

 

  • رفتینگ در رودخانه ی ‏Auyung‎

از تفریحات دیگر که می توانید در بالی تجربه کنید ، رفتینگ در این رودخانه می باشد. کسانی که به دنبال تفریح و ‏هیجان هستند، نباید رفتینگ در بالی را ازدست بدهند. ‏Ayung

‎‏ بزرگترین و طولانی ترین رودخانه بالی می باشد که ‏گردشگران در آن علاوه بر رفتینگ و هیجان، از قسمت های مرکزی بالی از رودخانه، آبشار های بالی، ‏استخرهای طبیعی و منظره های بی نظیر بازدید می کنند .

 

جاذبه های گردشگری بالی
رفتینگ در رودخانه ی ‏Auyung‎

 

  • تفریحی به نام ‏ATV Rides‎

‏ ‏‏‏ATV Rides ‎‏   تفریحی هیجان انگیزی که می توانید توسط آن، بالی را بیشتر بشناسید.

 لذت رانندگی و تفریح با لوازم نقلیه مخصوص این کار و یا آفرود، مشتریان ‏خاص خود را دارد. البته قبلا آموزش هایی در این رابطه به افراد داده می شود. ‏‏‏‏

 

جاذبه های گردشگری بالی

تفریحی به نام ‏ATV Rides‎

 

  • ‎ ‎اوج هیجان در باغ وحش بالی و ‏Treewalks‎

 تفریحات  جذاب در  باغ وحش در منطقه ‏Singapadu : بالا رفتن از درخت با تکنیک های ‏خاص، ورزش و تفریحات سخت و نفس گیر

تفریح ‏Treewalks ‎ترکیبی از 30 فعالیت مختلف از جمله زیپ لاین و … برای بزرگسالان و بچه هاست .

ساعات کار باغ وحش: از ساعت 9 صبح الی 6 عصر‏

آدرس: ‏Gianyar، ‏Sukawati، خیابان ‏Raya Singapadu ‏‏‏

 

جاذبه های گردشگری بالی
‎اوج هیجان در باغ وحش بالی و ‏Treewalks‎

 

  • ‏‏ Canyon Tubing‎

بهترین تفریح در آب های خروشان در بالی، ‏Canyon Tubing ‎‏ خواهد بود.

این فعالیت هیجان انگیز در رودخانه ها و تپه های اطراف دهکده ‏Kerta ‎‏ در شمال ‏اوبود انجام می گردد و به این شکل است که شما سوار تیوبی می شوید و به تنهایی داخل رودخانه فرستاده می شوید و ‏باقی ماجراها چیزی نیست جز هیجان!

البته جهت امنیت گردشگران ، راهنمایان حرفه ایی اصول کار را به شما آموزش داده، و ‏با تجهیزات کامل شما را راهی این تفریح خواهند نمود. ‏

جاذبه های گردشگری بالی
Canyon Tubing‎

 

  • چشمه های آب گرم ‏Banjar‎

این چشمه های آب گرم در 5 کیلومتری جنوب ساحل ‏Lovina ‎‏ در شمال بالی قرار دارند.

معماری این چشمه ها به ‏دلیل نزدیکی به معابد بودایی ‏Brahmavihara Arama‏ ، از معابد نشآت گرفته است.

این چشمه های آب گرم خاصیت درمانی نیز دارند و به صورت مدرن و با استفاده از تجهیزات مدرن بروزرسانی شده اند.

جاذبه های گردشگری بالی
چشمه های آب گرم ‏Banjar‎

خاص‌ترین جاهای دیدنی بالی

بالی یکی از مهم‌ترین جزایر اندونزی واقع در جنوب شرق آسیا است. این جزیره به دلیل طبیعت استثنایی، فرهنگ بومی غنی، معابد مذهبی، سواحل زیبا و فعالیت‌های گردشگری متنوع، به مقصدی محبوب برای مسافران از سرتاسر جهان تبدیل شده است.
مناظر طبیعی بالی شامل جنگل‌های گرمسیری، صحراها، ارتفاعات و کوه‌ها، پرتقال‌زارها و تالاب‌های زیبا می‌شوند. جزیره دارای آب و هوای معتدل گرمسیری است که باعث شده تا بالی به‌عنوان مقصدی پرطرفدار در تمام طول سال برای گردشگران باشد.
فرهنگ بومی بالی نیز بسیار گرامی داشته می‌شود. مراسم‌ها، جشن‌ها، موسیقی، رقص‌ها و هنرهای دستی محلی از جمله ویژگی‌های فرهنگی برجسته در این منطقه هستند.
همچنین، بالی دارای تعداد زیادی معبد و مکان‌های مقدس است که نمایانگر تاریخچه و مذهب‌های مختلف این جزیره هستند.
سواحل بالی نیز با دریای آبی و کریستالی، مکان‌های مناسبی برای تفریح در آب و ورزش‌های آبی ارائه می‌دهند. از جمله مشهورترین مناطق ساحلی بالی می‌توان به کوتا، سمینیاک، و نوسا دوا اشاره کرد.
از لحاظ فعالیت‌های گردشگری، بالی پیشنهادهای متنوعی ارائه می‌دهد. از بازدید از معابد و مکان‌های مذهبی تا تجربه غذاهای محلی، خرید از بازارها، تفریح در سواحل، شرکت در کلاس‌های آموزش رقص بومی و تجربهٔ زندگی روستایی در روستاهای بومی، هر یک از این فعالیت‌ها به‌طور جداگانه تجربه‌هایی جذاب و متفاوت را ارائه می‌دهند.
بالی یکی از مقاصد گردشگری جهان به شمار می‌رود که این جزیره به جزیره خدایان نیز مشهور می‌باشد، این جزیره دارای آب و هوای بسیار متفاوتی می‌باشد زیرا باعث به هم پیوند زدن دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند شده است و دنیای مخصوص به خودش را دارد، این جزیره در لیست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته است.

برخی از خاص‌ترین جاهای دیدنی در جزیره بالی شامل موارد زیر می‌شوند.

۱- معبد بساکی

 یکی از معروف‌ترین معابد بالی که با معماری منحصر به فرد و تزئینات زیبا مشهور است. این معبد یکی از قدیمی‌ترین معابد جزیره بالی می‌باشد، که در کنار کوه آگونگ قرار دارد و بیشتر گردشگران در هنگام سفر به بالی از آن بازدید می‌نمایند، بهتر است برای بازدید از این معبد صبح زود و یا هنگام غروب آفتاب از آن بازدید نمایید، همچنین جشن‌های مذهبی در این معبد برگزار می‌باشد که در زمان‌های خاصی برگزار می‌شود، در واقع بیش از ۷۰ جشن مخصوص آیین هندو در معبد مادر یا بساکیه برگزار می‌شود، به همین دلیل جز شلوغ‌ترین معبدهای اندونزی می‌باشد.

خاص‌ترین جاهای دیدنی بالی

 

۲- اوبود

 شهری هنری که با بازارهای هنری، کارگاه‌های هنری و گالری‌های هنری شناخته می‌شود. این شهر جز یکی از جاذبه‌های گردشگری بالی به حساب می‌آید که در کوهپایه‌های کوه مرکزی بالی واقع شده است که کشتزارهای برنج در این منطقه وجود دارد، همچنین موزه هنر نکا با کلکسیون بسیار گران نقاشی‌های بالینز در این ناحیه واقع شده است، در شهر موسیقی و رقص جریان دارد و افراد زیادی به منظور تماشای گالری‌های بسیار زیادی که در این شهر وجود دارد، به این شهر سفر می‌کنند، همچنین مرکز هنر ابود در این جزیره واقع شده است که در روبروی کاخ رویال واقع شده است و در این مرکز هنر می‌توانید پیراهن و تیشرت‌های زیبا، شال‌های ابریشمی و صنایع دستی خریداری نموده و به عنوان سوغاتی ببرید.

۳- سافاری پارک فیل‌ها

 یکی از جاهای دیدنی بالی در شمال اوبود واقع شده است که پارک زیبای فیل‌ها می‌باشد، در این مکان شما می‌توانید ارتباط نزدیکی با فیل‌ها برقرار کنید و آشنایی بیشتری با دنیای آنها داشته باشید و می‌توانید با فیل‌ها از نقاط مختلف پارک دیدن کنید، از امکانات این پارک می‌توان اسپا، موزه کامل، گنجینه‌ای از بقایای ماموت‌های بزرگ را نام برد، در واقع این مکان باعث شده است از انقراض فیل‌هایی که در حال انقراض در سوماترا می‌باشد، جلوگیری شود و برای بازدید از این پارک می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح الی ۸ عصر به این پارک بروید.

۴- جنگل میمون اوبود

یکی از جذاب‌ترین نواحی گردشگری بالی، پناهگاه و منطقه حفاظت شده، میمون مقدس می‌باشد که در این مکان برای زندگی میمون‌ها امکانات خوبی فراهم شده است، از این امکانات می‌توان اسباب بازی، انواع مواد غذایی و امکانات درمانی را نام برد، بنابراین چنانچه به دنیای میمون‌ها، علاقه‌مند باشید، می‌توانید از این جنگل بازدید نمایید

۵- پورا اولاواتو

 معبد در کوه‌های بالی که دستاوردی زیبا از معماری بومی است. در نوار جنوبی بالی شبه جزیره بوکیت خانه پورا لوهور واقع شده است که این خانه یکی از ۹ معبد هندوی مشهور جزیره بوکیت می‌باشد، ساخت این جزیره در قرن یازدهم اتفاق افتاده است و قرارگیری آن در لبه یک صخره بلند باعث زیبایی دوچندان آن شده است، در واقع این معبد را در هر جایی نمی‌توان پیدا کرد، بنابراین دیدن چنین جایی ضروری می‌باشد.

۶- ریزورت‌های لوکس

بالی دارای ریزورت‌های بسیار زیبا و لوکسی است که اقامتی لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را فراهم می‌کنند.

۷- رستوران‌های با مناظر طبیعی

در بالی می‌توانید در رستوران‌هایی با مناظرهای زیبا و طعم‌های محلی لذت ببرید.

۸- سواحل جذاب

بالی دارای سواحل زیبا با آب‌های آبی و شن‌های سفید است که مکان‌هایی عالی برای استراحت و تفریح هستند. از سواحل زیبا در جزیره بالی می‌توان ساحل کوتا بالی، ساحل سمینیاک و لژیون را نام برد، که این سواحل مشهورترین سواحل بالی می‌باشند، علاوه بر گردشگران، فروشنده‌های دوره گردی در این سواحل مستقر است که در گوشه و کنار ساحل به فروش محصولات خود می‌پردازند، در واقع این سواحل مکان مناسبی برای موج سواران مبتدی می‌باشد و می‌توانید برای موج سواری، تخت‌های ساحلی را از همان جا کرایه کنید، همچنین در این سواحل کافه‌ها و رستوران‌ های زیادی وجود دارد و بهترین نوشیدنی‌های استوایی را می‌توانید، از فروشنده‌های ساحلی خریداری کنید، بعضی از این سواحل شلوغ و بعضی دیگر خلوت می‌باشند، اما هر کدام از آنها حال و هوای خاص خودش را دارد، در جنوب شرقی بالی نیز در دهکده دن پاسار ساحل سانور واقع شده است، که این ساحل ساحل آرامی می‌باشد و برای بازدید کنندگان سن بالا گزینه خوبی می باشد.

۹- کوه باتور

در شمال شرقی بالی یکی از دراماتیک‌ترین منظره‌های جزیره وجود دارد که آن کوه باتور می‌باشد، این کوه دارای ارتفاع ۱۷ ۱۷ متری می‌باشد که به عنوان یک آتشفشان نیمه فعال شناخته شده که چهار دهانه دارد. در محدوده کوه یک دریاچه قرار دارد و همچنین چندین دهکده در اطراف آن مستقر می‌باشند، برای دیدن طلوع آفتاب که برای همه جذاب می‌باشد، بالا رفتن از کوه باتور خیلی سخت نیست با اینکه این کوه بلندترین نقطه در بالی است، اما منظره زیبایی دارد.

۱۰- پارک‌ها و باغ‌ های بومی

 در برخی از نقاط بالی می‌توانید از طبیعت بکر و باغ‌های بومی لذت ببرید. در باغ وحش بالی با تکنیک‌های خاصی از درخت بالا می‌روند و برای هر فردی در باغ وحش بالی ورزش و تفریحات سخت و نفسگیر جذاب خواهد بود، بنابراین با بازدید از باغ وحش بالی می‌توانید از تفریحات هیجان انگیز بهره‌مند شوید، یکی از این تفریحات تفریح Treewalks می‌باشد که در این تفریح ۳۰ فعالیت مختلف برای بزرگسالان و بچه‌ها به کار برده شده است.

۱۱- معبد اولون دانوبراتان

در جنوب جزیره بالی، معبدی به نام معبد اولون دانو براتان وجود دارد که یکی از معابد بزرگ مذهب هندو می‌باشد، می‌توانید نمای بسیار چشم نواز از اقیانوس هند را از داخل معبد مشاهده کنید و برای بعضی از گردشگران وجود میمون‌ها، درون و اطراف معبد بسیار جذاب می‌باشد اما ممکن است برای بعضی دیگر آزاردهنده باشد، از تفریحات اطراف این معبد می‌توان به قایق‌های تفریحی، قایق‌های پدالی و نقاشی از چهره گردشگران را نام برد، همچنین در این معبد رستوران‌ها و پارک‌های مختلفی نیز وجود دارد.

۱۲- معبد تاناه لوت بالی

یکی از معابد بسیار مهم بالی، معبد تاناه لوت بالی می‌باشد که باعث جذب گردشگران زیادی هر ساله به این مکان می‌شود، زیرا این معبد دارای موقعیت خاصی می‌باشد، به دلیل اینکه در کنار ساحل قرار گرفته است گردشگران می توانند از طبیعت و غروب خورشید در این مکان لذت ببرند، در ۲۰ کیلومتر شمال غربی ساحل کوتا این معبد واقع شده است، که در ساحل آن رستوران‌ها، فروشگاه‌های زیادی قرار دارد. در واقع کشیشی که برای ترویج دین هندو به این مکان سفر کرده است به استراحت در آن می‌پردازد و آن را مکان مناسبی برای پرستش خدای دریا عنوان می‌کند  بنابراین در سال ۱۴۸۹ این معبد ساخته شده است، در صورتی بازدید از معبد امکان‌پذیر می‌باشد که دریا در حالت مد باشد.

حتماً قبل از سفر به بالی، اطلاعات تازه را در مورد جاهای دیدنی و مشاغل بومی محلی بررسی کنید.

شالیزارهای پلکانی تگالالنگ

به طور دقیق‌تر، شالیزارهای پلکانی تگالالنگ یک آثار هنری زنده و بی‌نظیر در زمین‌های کشاورزی بالی هستند. این مکان با ایجاد سیستمی از تراس‌ها و مراحل مختلف کشاورزی، یک منظره‌ی بی‌نظیر از تنوع طبیعت و تلاقی بین انسان و محیط زیست ایجاد کرده است.
پلکان‌ها برای کشت برنج و گیاهان دیگر به کار می‌روند.
هر تراس به طور مستقل آبیاری می‌شود، و از طریق سیستمی از کانال‌ها و مسیرهای آبیاری این عمل انجام می‌شود. این طرح‌بندی منحصر به فرد، همچنین به کشاورزان کمک می‌کند تا با توجه به ارتفاعات و شیب‌ها، بهترین استفاده را از منابع آب و خاک کنند.

شالیزارهای پلکانی تگالالنگ


میزان زیبایی و جذابیت این مکان در ترکیب هنری کشاورزی با طبیعت مختلف فصول است. در فصل بارانی، شالیزارها پر از آب می‌شوند و باعث ایجاد تصاویر بازتاب‌دهنده‌ی سماق و آسمان می‌شوند. در فصل خشکی، رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای خشکی‌ها به تراس‌ها تبدیل می‌شوند.
تگالالنگ به‌طور معمول در فهرست مکان‌های محبوب برای بازدیدکنندگان قرار دارد، بنابراین بهتر است برنامه‌ریزی کافی داشته باشید و در مورد بهترین زمان‌ها و مشاغل محلی اطلاعات کسب کنید.

کوه آتشفشان باتور یا کینتانامی

کوه آتشفشانی باتور ( Mount Batur) یا همچنین به نام کینتامانی ( Kintamani) یکی از مقصدهای معروف در جزیره بالی، اندونزی، محسوب می‌شود. این آتشفشان یک جاذبه طبیعی جذاب و محبوب است که تجربه‌ای متفاوت و مهمان‌نواز را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

کوه باتور در حدود 1717 متر ارتفاع دارد و در کنار دریاچه باتور (Danau Batur) واقع شده است. یکی از جاذبه‌های اصلی بازدیدکنندگان این منطقه، صعود به قله آتشفشان است. صعود به این قله به صورت پیاده‌روی طولانی انجام می‌شود و مناظر فوق‌العاده‌ای از منطقه اطراف را به نمایش می‌گذارد، به ویژه در طلوع آفتاب.

کوه آتشفشان باتور یا کینتانامی

از بالای کوه باتور، می‌توان مناظری فوق‌العاده از دریاچه باتور، کوه‌های دیگر و مناظر طبیعی اطراف را مشاهده کرد. این تجربه به عنوان یکی از فعالیت‌های طبیعت‌گردی و ماجراجویی در بالی بسیار محبوب است و برای عکاسان نیز فرصت‌های عکاسی عالی را ارائه می‌کند.
به عنوان نکته، بهتر است قبل از تصمیم به صعود به کوه باتور، اطلاعاتی در مورد مسیر صعود، شرایط آب و هوا و نکات ایمنی را کسب کنید.

جزیره خدایان در بالی اندونزی

جزیره‌ی خدایان در واقع نامی اشتباهی است که معمولاً برای جزیره‌ی بالی در اندونزی به کار می‌رود. نام صحیح این جزیره بالی است و اشتباهاً گاهی اوقات به آن به عنوان جزیره خدایان اشاره می‌شود.
بالی جزیره‌ای در اندونزی است که به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب جهان شناخته می‌شود. این جزیره با فرهنگ بومی غنی، معماری منحصر به فرد، مناظر طبیعی خیره‌کننده، معابدها و مزارع تراسی معروف است. تنوع فرهنگی و طبیعی بالی آن را به یک مقصد گردشگری خاص و خوش‌آب‌وهوا تبدیل کرده است.

جزیره خدایان در بالی اندونزی


از جاذبه‌های مهم بالی می‌توان به معبد بساکی، اوبود، معبد اولواتو، تگالالنگ، و جزیره گیلی تراوانگان اشاره کرد. همچنین، سواحل زیبا، رستوران‌های با مناظر طبیعی، فعالیت‌های ماجراجویی و تجربه‌های فرهنگی نیز از جذابیت‌های این جزیره هستند.
برای بازدید از این منطقه، بهتر است پیش از سفر به بالی، اطلاعات کاملتری را در مورد جاذبه‌ها، شرایط آب و هوا، فعالیت‌ها و نکات مهم گردشگری بدست آورید.

طبیعت اندونزی

البته با توجه به محدودیت حد کلمات، توصیف کامل اندونزی از طبیعت آن امکان‌پذیر نیست، اما به طور خلاصه، این کشور دارای تنوع طبیعی بی‌نظیری است که از جنگل‌های گسترده گرفته تا کوهستان‌های بلند و زیبا، شاهکارهای زیرآبی دریا و سواحل زیبا. اینجا توضیحات بیشتری درباره چندین منطقه‌ی طبیعی مهم در اندونزی آمده است.

۱-جزیره بالی

 شالیزارهای پلکانی، کوه‌های اطراف، مناظر ساحلی زیبا و جاذبه‌های مذهبی برجسته.

۲- جزایر کومودو

جایی که می‌توانید اژدهای کومودو و سایر حیوانات وحشی را در طبیعت خودشان مشاهده کنید. مساحت این جزیره در حدود ۳۹۰ کیلومتر مربع می‌باشد که ساکنان آن اکثراً مسلمان بوده و جمعیت آن در حدود ۲۰۰ هزار نفر می‌باشد این جزیره برای زندگی حیات وحش مکان بسیار مناسبی را فراهم کرده است به منظور سفر به این جزیره باید از قایق استفاده کنید

۳- جزایر گیلی

زیرآبی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به شنا و غواصی.
این جزایر در ساحل شمال غربی لمبوک اندونزی واقع شده است که از سه جزیره کوچک یا جزایر گلی درست شده و برای گردشگران مقصد محبوب به حساب می‌آید همچنین دارای چندین استراحتگاه کوچک می‌باشد که رستوران‌های کوچک و کلبه‌های مخصوص گردشگران در آن ساخته شده است

۴- جزیره جاوا

دارای پارک‌های ملی، غارها، کوهستان‌ها و شهرهای بزرگ از جمله پایتخت جاکارتا.

۵- جزیره سومطرا

 جنگل‌های بارانی، غارها، کوهستان‌ها و محیط‌های طبیعی فراوان.

۶- جزیره بورنئو (کالیمانتان)

 جنگل‌های بزرگ، کوهستان‌ها، رودخانه‌ها و تنوع زیستی.

طبیعت اندونزی

۷- جزایر ریاو

آب‌های کریستالی، سواحل سفید و پارک‌های ملی.

۸- جزایر راجا آمپات

مناظر زیرآبی فوق‌العاده، طبیعت خام و زیبا.

۹- جزیره لومبوک

شناورهای بی‌نظیر، تپه‌ها، و زندگی روستایی.

۱۰- جزیره کالی‌دونیا

کوهستان‌ها، رودخانه‌ها و پارک‌های ملی.
هر جزیره دارای زیبایی‌ها و جاذبه‌های خود است، و همچنین فرهنگ و زندگی محلی آن مناطق نیز متنوع است. با توجه به ابعاد بزرگ اندونزی، بهتر است برنامه‌ریزی کاملی برای بازدید از این مناطق انجام دهید تا به بهره‌برداری کامل از زیبایی‌های طبیعی این کشور بپردازید.
برای سفر به اندونزی، اولین قدم دریافت ویزای اندونزی می‌باشد، افرادی که با هدف گردشگری وارد اندونزی می‌شوند، باید ویزای توریستی را دریافت نمایند، که این نوع ویزا مدت زمان اعتبار معینی دارد.

از مدارک مورد نیاز برای ویزای اندونزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- گذرنامه با ۶ ماه اعتبار

از تاریخ شروع سفر، باید اعتبار گذرنامه بیشتر از ۶ ماه باشد، که در صفحات دوم و سوم توسط مرجع صادر کننده گذرنامه، اطلاعات هویتی درج می‌شود.

۲- عکس ۳×۴

عکس مورد نظر باید دارای زمینه سفید باشد و از روبرو سر و شانه‌ها به طور کامل مشخص باشد، برای آقایان استفاده از کلاه یا سرپوش مورد تایید نمی‌باشد اما چنانچه از روسری و شال به دلایلی مذهبی استفاده شود، مشکل ایجاد نخواهد کرد.

۳- گواهی تزریق واکسن کرونا

گواهی تزریق دو دوز واکسن کرونا به زبان انگلیسی نیز باید ارائه داده شود، که از دوز دوم واکسن کرونا باید ۱۴ روز گذشته باشد.

به منظور دریافت ویزای توریستی می‌توانید به آژانس مراجعه کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید و با ارائه مدارک برای اخذ ویزا اقدام کنید. در واقع در این آژانس کارشناسان مجربی حضور دارند که در هر زمینه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده و باعث می‌شوند بدون نگرانی مقدمات سفر خود را فراهم کنید.

حرف آخر

سالانه گردشگران زیادی از کشورمان به بالی سفر می کنند ، و طبق تجربه ناخدای سفر فقط کافیست یکبار به این جزیره زیبا سفر کنید تا این جزیره به مقصد ثابت شما برای گردشگری تبدیل گردد.
برای سفری ارزان و با کیفیت به بالی ( رزرو هتل خوب و ارزان ، رزرو بلیط تخفیف دار و … ) ، با تیم بالی ناخدای سفر به طور مستقیم تماس بگیرید .

88984780 – 021