جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

با شنیدن نام برزیل، اولین چیزی که در ذهن شنوندگان تداعی می‌شود، فوتبال منحصر به فرد این کشور می‌باشد، اما کشور برزیل علاوه بر فوتبال دارای طبیعت منحصر به فردی می‌باشد، وجود جنگل‌های آمازون، آب و هوای استوایی، سواحل شنی سفید و کارناوال‌های بزرگ که باعث افزایش جذابیت آن شده و برای گردشگران سفری به یاد ماندنی را در پی دارد.

برزیل یک کشور بزرگ و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان است.

در زیر تعدادی از جاذبه‌های گردشگری معروف برزیل آمده است.

۱- کوه شوگر لوف، ریدوژانیرو

کوه شوگرلوف دارای ارتفاع ۳۹۴ متر می‌باشد، که به قله کله قندی نیز مشهور می‌باشد و هر ساله باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود، در این کوه تله کابین‌هایی وجود دارد که با سوار شدن به این تله کابین‌ها تمام شهر قابل مشاهده می‌باشد و از دیگر امکانات گردش در این مکان می‌توان فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها را نام برد.

۲- آبشار ایگواسو

مابین کشور برزیل و آرژانتین، آبشاری عظیم و باشکوه قرار دارد، که در جهان از شگفتگی‌های عظیم طبیعت به شمار می‌آید و یکی از جاذبه‌های دیدنی برزیل است که این آبشار به نام ایگواسو می‌باشد، بعضی از آبشارهای ایگواسو دارای ارتفاع ۱۰۰ متر می‌باشد، که باعث پدید آوردن منظره فوق العاده و خیره شدن چشم هر بیننده‌ای می‌شود، برای مشاهده این آبشارها مسیرهای پیاده‌روی وجود دارد، که با گذر از این مسیرها گردشگران می‌توانند از آبشار دیدن کنند، با اینکه گاهی صدای ریزش آب از آبشار ترسناک می‌باشد، اما وجود رنگین کمان در این ناحیه باعث دو چندان شدن زیبایی آن می‌شود.
یکی از بزرگترین آبشارهای این مجموعه به نام گلوی شیطان می‌باشد، که برای مشاهده این آبشار کلی وجود دارد، ارتفاع این آبشار در حدود ۸۲ متر می‌باشد و شبیه حرف U انگلیسی است، چنان چه می‌خواهید هیجان بیشتری را بر فراز آبشار تجربه کنید می‌توانید در رودخانه ایگواسو قایق سواری کنید یا با هلیکوپتر بر فراز آبشار پرواز کنید، همچنین در اختیار گردشگران دوچرخه‌های کرایه‌ای قرار داده می‌شود، تا در جنگل‌های ایگواسو دوچرخه سواری کنند و این جنگل‌ها یکی از خاص‌ترین مناظر طبیعی جهان می‌باشد، در واقع بخشی از پارک ملی ایگواسو آبشار ایگواسو می‌باشد، که در خود بیش از هزار گونه جانوری مانند آهو، گربه‌های وحشی و سمور را جای داده است.

۳- ساحل کوپاکابانا

در مرکز شهر ریو، ساحل ماسه‌ای با طول ۴ کیلومتر قرار دارد، که جز مکان‌های دیدنی برزیل به حساب می‌آید در این ساحل می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند شنا، ورزش‌های آبی، قدم زدن در ساحل و حمام آفتاب لذت ببرید، همچنین در اطراف ساحل رستوران‌ها کافه‌ها و مراکز خریدی وجود دارد، که باعث برطرف کردن نیازهای گردشگران می‌شود، همچنین در ساحل کوپاکابانا فوتبال ساحلی برگزار می‌شود و افرادی که به این ورزش علاقه دارند می‌توانند در این فوتبال ساحلی شرکت کنند.

۴- پارک ایبیراپوئورا

پارک ایبیر اپوئورا یکی از پارک‌های دیدنی و جذاب در شهر سائوپائولو می‌باشد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، این پارک توسط اسکار نیمار معمار سرشناس برزیل ساخته شده و از خاص‌ترین جاهای دیدنی برزیل به حساب می‌آید، در این پارک امکانات تفریحی زیادی در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود که از این امکانات می‌توان زمین بازی کودکان، موزه، رستوران، کافه و مرکز خرید را نام برد.

جاذبه های گردشگری برزیل

۵- تالاب پانتانال

یکی از بزرگترین تالاب‌های جهان، تالاب پانتانال می‌باشد که این تالاب در کشور برزیل واقع شده و بیشترین جمعیت جگوار در قاره آمریکا در این تالاب می‌باشد، برای بازدید از این منطقه بکر و تماشایی گردشگران اشتیاق زیادی دارند.

۶- بونیتو

یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی برزیل، طبیعت بونیتو می‌باشد که باعث تجربه حس‌های نابی در گردشگران می‌شود، این منطقه دارای جاهایی از قبیل آبشارهای بزرگ، غارهای پر عظمت می‌باشد و گردشگران می‌توانند در آب‌های این غارها غواصی کنند.

۷- کلیسای جامع برازیلیا

یکی از آثار مشهور در شهر برازیلیا، کلیسای جامع آن می‌باشد که این کلیسا دارای سقف شیشه‌ای، ۱۶ ستون خمیده از جنس بتن و طرح سازه هذلولی وار می‌باشد، که به این شهر جلوه کم نظیری بخشیده است.
از کلیسای متروپولیتن لیورپول، طراحی این بنا متاثر بوده است و برای فضای داخلی این نوع طراحی نور بیشتری را تامین می‌کند، به شکلی خاص و با مجسمه‌های فرشته معلق سقف کلیسای جامع برزیلیا طراحی شده است، که به همراه موسیقی روحانی در بازدیدکنندگان حال و هوای معنوی را زنده می‌کند.

۸- کارناوال ریو

در کارناوال ریو که در استادیومی به طول ۷۰۰ متر اجرا می‌شود، گردشگران می‌توانند از تماشای نوازندگان و رقصندگان شرکت کننده در کارناوال بهره‌مند شوند، همچنین با لباس‌ها و آرایش‌های پر زرق و برق رنگارنگ و خیره کننده رقص سامبا برگزار می‌شود، استادیوم ویژه کارناوال توسط معمار سرشناس، نیمایر ساخته شده است که به نام سامبودرومو نیز شناخته می‌شود این کارناوال ۴ روزه می‌باشد، که حدود ۲ میلیون نفر در هر روز جذب این کارناوال می‌شود و تقریباً در جهان بی‌رقیب است‌.

۹- موزه‌های هنری سائو پائولو

در این موزه‌ها آثاری از هنرمندان سبک رنسانس تا مدرن ارائه داده می‌شود، که ساختمان این موزه‌ها دارای اهمیت ویژه‌ای به لحاظ معماری می‌باشند و آثار هنرمندانی از قبیل پیکاسو، کاندینسکی، مدیلیانی و شاگال در معرض دید قرار داده می‌شود.

۱۰- پلورینیو

در منطقه پلورینیو شهر سالوادور، زیباترین صومعه‌ها و کلیساها را می‌توان دید که در ساخت و تزیین این کلیساها، طلاهای بسیاری استفاده شده و باعث ایجاد شکوه و زیبایی دوچندان در آن شده است، همچنین در این منطقه آثار تاریخی وجود دارد که به قرن هفدهم تا نوزدهم میلادی قدمت آنها باز می‌گردد.
یکی از مجلل‌ترین کلیساهای این منطقه سائو فرانسیسکو می‌باشد، که بنای این کلیسا در قرن هجدهم میلادی می‌باشد و در این کلیساها فضای دالان‌ها و طاق‌های آن به سبک کاشی‌کاری‌های پرتقال می‌باشد و در فضای داخلی آن مجسمه‌ها و تزیینات ظریف و پرکاری به کار برده شده است.
از سرگرمی‌های گردشگران در این منطقه خرید صنایع دستی بومی و لذت بردن از یک بشقاب خوراک میگو می‌باشد.

۱۱- تیرادنتس

یکی دیگر از جذابیت‌های کشور برزیل شهر تیرادنتس می‌باشد که خیابان‌های آن به صورت باریک و پوشیده از سنگ فرش می‌باشد و همچنین با گل‌ها و گیاهان  دیوارهای آن تزیین شده است و معماری منحصر به فرد آن بسیار دیدنی می‌باشد، این شهر دارای رستوران‌ها و کافه های بسیاری می‌باشد، که در این رستوران‌ها خوراک‌های بومی و سنتی ارائه داده می‌شود، تا باعث به یاد ماندنی تر شدن سفر برای گردشگران شود.
این تنها چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری برزیل هستند. این کشور دارای تنوع فرهنگی و طبیعی بسیاری است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

برزیل کجاست؟

برزیل کشوری در قاره آمریکای جنوبی واقع شده است.
این کشور به عنوان پنجمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت شناخته می‌شود.
مرکزیت پایتخت برزیل در شهر برازیلیا قرار دارد، اما دو شهر دیگر به نام‌های سائو پائولو و ریو دو ژانیرو، نیز از شهرهای مهم این کشور هستند.

برزیل کجاست؟
با طبیعت زیبا، سواحل شنی، جنگل‌های استوایی و فرهنگ متنوع، برزیل یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است.

تفریحات برزیل

برزیل دارای تنوع بسیار زیادی در ارائه تفریحات برای گردشگران است. در اینجا تعدادی از تفریحات معمول و محبوب در برزیل آمده است.

۱- ساحل‌ زندگی

 سواحل برزیل معروف به طبیعت زیبا و فرصت‌های ورزش‌های آبی هستند. شهرهای ریو دو ژانیرو، سائو پائولو و فلوریانوپولیس از جمله مقاصد محبوب برای ساحل‌زندگی هستند.

۲- کارناوال

 کارناوال ریو دو ژانیرو یکی از بزرگترین و شادترین جشن‌های موسیقی و رقص جهان است که با موسیقی سامبا و پرکردن خیابان‌ها توسط تیم‌های کارناوال شناخته می‌شود.

۳- کوهنوردی و پیاده‌روی

 برزیل دارای طبیعتی غنی با کوهستان‌ها و جنگل‌ها است. کوهنوردی در کوهستان کریستو ردیمر و پارک ملی چابارکا دو مقصد محبوب برای علاقه‌مندان به کوهنوردی است.

۴- تفریحات آبی

برزیل ساحل‌های جلویی دریاچه‌ها و رودخانه‌های زیبا دارد که امکان شنا و اسکی آبی را فراهم می‌کنند.

۵- مشاهده حیات وحش

 با پناهگاه‌های حیات وحش غنی از جمله پناهگاه حیات وحش پانتانال، گردشگران می‌توانند حیات وحش برزیل را مشاهده کنند، از جمله چیتاهها، آلیگاتورها و پرندگان متنوع.

تفریحات برزیل

۶- مهمانی

 شهرهای برزیل دارای مهمانی‌ها و تفریحات شبانه فراوانی می باشد، به ویژه در ریو دو ژانیرو و سائو دوژانیرو

۷- موسیقی و رقص

 برزیل مشهور به موسیقی‌هایی مانند سامبا و بوسانوا است و گردشگران می‌توانند در رقص‌های برزیلی شرکت کنند.

۸- بازارها و خریدها

شهرهای برزیل پر از بازارها و مغازه‌ها هستند که امکان خرید از آثار هنری محلی، لباس‌های سواحل و غذاهای محلی را فراهم می‌کنند.

۹- بازدید از معابد و موزه‌ها

برزیل دارای تاریخ غنی و معابد تاریخی مثل معبد کریستو ردیمر و موزه‌هایی مانند موزه هنر مدرن سائو پائولو است.
برزیل با تنوع فرهنگی و طبیعی خود، تجربه‌های تفریحی بی‌پایانی برای گردشگران فراهم می‌کند.

طبیعت برزیل

برزیل دارای یک طبیعت بسیار غنی و تنوع‌بخش است که شامل اقیانوس‌ها، جنگل‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها و بسیاری دیگر از عناصر طبیعت متنوع می‌شود. در ادامه برخی از جاذبه‌های طبیعی برزیل آورده شده است.

۱- جنگل آمازون

بزرگ‌ترین جنگل بارانی دنیا که در شمال برزیل قرار دارد. این منطقه غنی از گونه‌های حیات وحش منحصر به فرد و گیاهان است و یک مقصد مهم برای مشاهده حیات وحش و تحقیقات علمی است.

۲- شلاله‌های ایگواسو

 این شلال‌های زیبا در مرز بین برزیل و آرژانتین قرار دارند و برای زیبایی طبیعی خیره‌کننده خود معروفند.

۳- دلتای آمازون

این منطقه به عنوان دلتای بزرگ‌ترین رودخانه دنیا، رودخانه آمازون شناخته می‌شود. اینجا میزبان یک فرهنگ غنی و مجموعه‌های حیات وحش گوناگون است.

۴- کوهستان‌های برزیل

 برزیل دارای کوهستان‌های زیبا مانند کوهستان کریستو ردیمر و کوهستان چابارکا است که برای کوهنوردی و مناظرهای طبیعی بسیار جذاب هستند.

۵- ساحل‌ های برزیل

 ساحل‌های برزیل، با شن های طلایی و آب دریای آبی فراوان، از جمله ساحل کاپاکابانا و آیپانما، یکی از مقاصد محبوب ساحل‌زندگی جهان هستند.

۶- پناهگاه‌های حیات وحش

برزیل دارای پناهگاه‌های حیات وحش فراوانی است که میزبان گونه‌های منحصر به فرد حیوانی مانند چیتاها، مارموزت‌ها و مرغان زیبای می‌شوند.

۷- رودخانه‌ها

 رودخانه‌های بزرگی همچون آمازون و پارانا در برزیل جریان دارند و فرصت‌های عالی برای قایق‌رانی، ماهی‌گیری و مشاهده طبیعت فراهم می‌کنند.

طبیعت برزیل

۸- جزایر فرناندو دو نورونیا

 این جزایر در اقیانوس آتلانتیک واقع شده، جزیره فرناندو دو نورونیا، که به عنوان جزیره گالاپاگوس برزیل شناخته می‌شود، می‌باشند.

۹- تشکیلات طبیعی غرب برزیل

 این مناطق شامل کنیونه‌های ماسه‌ای و تشکیلات سنگی زیبایی می‌شوند که مشاهده‌ی آنها تجربه‌ای منحصر به فرد در طبیعت برزیل است.

۱۰- پارک‌ های ملی

برزیل دارای پارک‌های ملی بسیاری است که محیطی مناسب برای پایگاه‌گذاری و مشاهده طبیعت بکر فراهم می‌کنند.
طبیعت برزیل به عنوان یکی از غنی‌ترین و متنوع‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی در جهان شناخته می‌شود و برای گردشگران علاقمند به ماجراجویی در محیط طبیعی بی‌نظیر است.

زیباترین شهر برزیل

یکی از اولین مواردی که در هنگام سفر به برزیل باید بدانید بهترین شهرهای توریستی آن می‌باشد در واقع چنانچه با این شهرها آشنایی داشته باشید به راحتی برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر خود داشته و به راحتی و بهترین جاذبه‌های گردشگری را می‌شناسید برزیل در همسایگی اقیانوس اطلس می‌باشد و همچنین هم مرز آرژانتین است و بیش از ۷۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی با اقیانوس اطلس دارد.
زیباترین شهر برزیل به نظرسنجی شخصی و تجربه‌های گردشگران بستگی دارد، اما شهرهای برزیل دارای زیبایی‌های منحصر به فرد خود هستند. برخی از شهرهای زیبا و معروف برزیل عبارتند از:

۱- ریو دو ژانیرو (Rio de Janeiro)

 ریو دو ژانیرو به عنوان شهر زیبایی‌های طبیعی شناخته می‌شود. دارای سواحل شنی زیبا مانند کاپاکابانا و آیپانما، کوهستان کریستو ردیمر و کارناوال مشهور است. در شهر ریو دوژانیرو مجسمه وجود دارد که می‌توانید با اتوبوس یا پیاده به بالای مجسمه رستگاری رفته و از دیدن آن لذت ببرید و یا اینکه در سواحل آن آفتاب گیری کنید.

۲- سائو پائولو (São Paulo)

 این شهر به عنوان مرکز مالی و فرهنگی برزیل شناخته می‌شود و دارای معماری متنوع و ابراز فرهنگ محلی است. شهر پائولو بزرگترین شهر برزیل می‌باشد که در جنوب شرقی برزیل واقع شده است از لحاظ جمعیت چهارم شهر بزرگ جهان این شهر می‌باشد که مرکز تولید قهوه در برزیل می‌باشد، در زبان محلی به سائو پائولو سامپا نیز گفته می‌شود که به معنای شهر باران است و این شهر ثروتمندترین شهر آمریکای جنوبی می‌باشد و وسعت و جمعیت زیادی دارد، ثروتمندترین شهر آمریکای جنوبی شهر سائوپائولو می‌باشد که در این شهر آسمان خراش‌های زیادی وجود دارد، که در خود برخی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری جهان را جای داده است.

۳- سالوادور (Salvador)

 شهر سالوادور به عنوان مرکز فرهنگ آفریقایی در برزیل مشهور است و دارای معماری تاریخی زیبا و موسیقی سامبا است. در واقع معماری این شهر به سبک و سیاق پرتغالی‌ها ساخته شده است و محله‌های رنگارنگی دارد در ناحیه شمال شرقی دریای باهیا سالوادور قرار دارد و در این شهر فرهنگ پرطرفدار آفریقای برزیلی و صحنه‌های پر جنب و جوش و شب‌های سرزنده‌اش باعث به وجد آوردن گردشگران می‌شود.

۴- کوریتیبا (Curitiba)

 این شهر با معماری مدرن، پارک‌های زیبا و اهمیت خود در حفظ محیط زیست معروف است.

زیباترین شهر برزیل

۵- بوزیوس (Búzios)

این شهر ساحلی در نزدیکی ریو دو ژانیرو قرار دارد و با ساحل‌های زیبا و معماری ساحلی جذابیت دارد.

۶- فلوریانوپولیس (Florianópolis)

 جزیره فلوریانوپولیس دارای سواحل زیبا، ورزش‌های آبی و طبیعت خیره‌کننده است.

۷- کوریتیبا (Curitiba)

 این شهر با معماری سبز و پارک‌های زیبای خود معروف است و به عنوان یکی از شهرهای پایدار برزیل شناخته می‌شود.

۸- فوز دو ایگواسو

این شهر کوچک در جنوب برزیل که آبشار ایگواسو در آن واقع شده است که این شهر در ایالات جنوبی پارانا واقع شده و برای دیدن این شگفتی طبیعی روزانه صدها گردشگر به این شهر سفر می‌کنند، از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به پارک ملی حیات وحش ایگواسو و نیروگاه برقی ایتاپو، باغ پرندگان، سافاری؛ سکوی تماشای آبشار ایگواسو، رودخانه ایگواسو اشاره کرد.

۹- برزیلیا

 پایتخت برزیل شهر زیبای برزیلیا می‌باشد که این شهر یکی از زیباترین شهرهای توریستی برزیل به دلیل ترکیبی از زندگی مدرن و قدیمی می‌باشد، طراحی شهر برازیلیا مانند یک هواپیما می‌باشد و از جاذبه‌های دیدنی آن می‌توان به بافت قدیمی گویاس اشاره کرد، همچنین کلیسای جامع برزیلیا که دارای ستون‌های سفید و شیشه‌های رنگی می‌باشد، از دیگر جاذبه‌های این شهر است، علاوه بر این میدان سه قدرت، قصر طاق‌ها، دریاچه و پل کابلی پارانوا، کلیسا و ساختمان کنگره ملی پارک ملی حیات وحش برازیلیا برج تلویزیون برازیلیا و موزه مردم بومی برزیل از دیگر جاذبه‌های این شهر می‌باشد.

۱۰- فرناندو دی نورونیا

مجمع الجزایری بسیار زیبا در اقیانوس اطلس فرناندو دی نورنیا می‌باشد که از دیدنی‌های آن می‌توان به جزیره پرندگان، آب وهوای استوایی، کشتی پرتقالی، پارک دلفین‌ها، سواحل زیبای، پناهگاه‌های حیوانات دریایی اشاره کرد.

۱۱- بونیتو

یکی دیگر از شهرها در شمال شرق برزیل شهر بونیتو می‌باشد، که دارای زیبایی‌های طبیعی از جمله اقیانوس اطراف آن و جنگل‌ها می‌باشد و می‌توانید با تفریحاتی از قبیل غواصی و سافاری‌، حیات وحش از سفر به این شهر لذت ببرید
همانطور که اشاره شد، زیباترین شهر برزیل به نظرسنجی شخصی و ترجیحات شما بستگی دارد. هر یک از این شهرها دارای جذابیت‌های خود هستند و معمولاً گردشگران برزیل برای تجربه زیبایی‌های مختلف به چندین شهر سفر می‌کنند.