جاذبه های گردشگری مالدیو

جاذبه های گردشگری مالدیو

مالدیو یک مجموعه از جزایر استوایی در اقیانوس هند در جنوب آسیا است که به عنوان یک مقصد گردشگری آبی معروف است.
این منطقه برای زیبایی زیرآبی‌هایش، شناورهای لوکس و فرهنگ محلی خود جذابیت دارد. در ادامه، به برخی از جاذبه‌های گردشگری مالدیو اشاره می‌کنیم.

۱- جزیره ماله آتول مالدیو

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های مالدیو و بهترین مکان برای غواصی جزیره ماله آتول مالدیو می‌باشد که به جزیره پادشاهان نیز معروف می‌باشد، در گذشته این جزیره اقامتگاه خاندان سلطانی بوده است، اما امروزه با توجه به امکانات رفاهی، رستوران و کافه‌های جذابی که دارد، برای بسیاری از گردشگران یک مقصد اصلی محسوب می‌شود.
این جزیره از دو جزیره به نام‌های ماله آتول شمالی و ماله آتول جنوبی تشکیل شده است که در انتهای جزیره مرجانی ماله شمالی، پایتخت مالدیو و بزرگترین شهر این کشور ماله قرار دارد؛ برای سفر به این جزیره بهترین زمان ماه‌های آوریل تا نوامبر است.

۲- جزیره آلیماتا

یکی از جزایر شگفت انگیز در شرق کشور مالدیو جزیره آلیماتا می‌باشد، که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به دلیل تفریحات بسیار جذاب و مناظر آرام بخش میزبانی می‌کند، این جزیره فاصله کمی تا فرودگاه دارد و در حدود ۴۰ مایل با جزیره مالدیو فاصله دارد.
یکی از بهترین جاذبه‌های مالدیو جزیره آلیاماتا می‌باشد که برای اقامت گردشگران، هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی را در نظر گرفته است. غواصی، قایق سواری، شنا، پیاده‌روی، مسابقات والیبال در ساحل و موج سواری جز تفریحات این جزیره می‌باشد، که برای سفر به این جزیره بهترین زمان ماه مارس تا آوریل است.

۳- جزیره بیادو

یکی دیگر از جاذبه‌های مالدیو، جزیره بیادو با پوشش گیاهی بسیار متنوع می‌باشد، که از درخت‌های این جزیره می‌توان موز، انبه، نارگیل را نام برد، همچنین در آن سیفی جاتی مانند کلم، گوجه فرنگی و خیار نیز کاشته می‌شود.
این جزیره با فرودگاه بین المللی مالدیو حدود ۲۹ کیلومتر فاصله دارد و مساحت آن نزدیک به ۱۰ هکتار می‌باشد، غواصی و قایق رانی از تفریحات این جزیره می‌باشد.

۴- جزیره باروس

جزیره باروس دارای ۷۵ ویلای جذاب می‌باشد و یکی از رمانتیک‌ترین جزایر محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این ویلاها می‌توان تخت‌های آفتاب گیر، تراس شخصی و حمام شخصی روباز را نام برد، که برای گردشگران اقامت لوکس و راحت را فراهم می‌کند.
آفتابگیری در ساحل، تورهای قایق سواری و کشتی‌های تفریحی، شنا در آب‌های اقیانوس و تماشای مناظر ساحل و دریا از تفریحات جزیره باروس می‌باشد، همچنین در این جزیره به برگزاری جشن‌های سنتی می‌پردازند، که در صورت تمایل گردشگران می‌توانند در این جشن‌ها شرکت کنند.

۵- بنانا ریف مالدیو

بهترین مکان برای غواصی و آموزش مجازی در سطح جهان به بنانا ریف مالدیو می‌باشد که این ناحیه شباهت زیادی به میوه موز دارد و از نظر موقعیت مکانی در شمال ماله آتول قرار دارد، به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های مالدیو که پر از صخره‌های جذاب و تماشایی می‌باشد، معروف می‌باشد.
صخره‌نوردی وجت اسکی از دیگر تفریحات این منطقه می‌باشد.

۶- سواحل مصنوعی

 در شمال آتول سواحل خاصی وجود دارد که دارای زیبایی‌های بسیاری می‌باشند و گزینه ایده‌آلی برای شنا کردن است، طبق قانون محلی محدودیت‌های خاصی برای نوع پوشش گیاهی در این نوع سواحل مصنوعی رعایت شده است و برای پیاده‌روی فضای ویژه‌ای در آن در نظر گرفته شده و همچنین امکانات ورزشی آبی در آن فراهم می‌باشد، در این سواحل گردشگران می‌توانند از برنامه‌های ویژه‌ای که گروه‌های موسیقی اجرا می‌کنند، بهره‌مند شوند. برای بازدید از این جزیره بهترین زمان ماه‌های نوامبر تا آوریل است.

۷- جزیره کاکائو

 یکی دیگر از جذابیت‌های مالدیو که دارای استراحتگاه و ویلاهای فراوانی می‌باشد و وجود سواحل شنی و آب‌های شفاف و پوشش گیاهی باعث جذابیت آن شده است، جزیره کاکائو می‌باشد، که این جزیره تا فرودگاه بین المللی مالدیو ۴۰ دقیقه فاصله دارد و با نام محلی ماکونوفووشی نیز شناخته می‌شود.با بازدید از این جزیره می‌توانید از تفریحات آبی و ساحلی آن لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری مالدیو

۸- زیر دریایی نهنگ

برای دوستداران موجودات زیر اقیانوس‌ها، یک تجربه مهیج در کشور مالدیو، تورهای زیردریایی نهنگ می‌باشد، که این تورها باعث ایجاد فرصت جذاب با بهترین امکانات برای کشف شگفتی‌های زیر اقیانوس هند می‌شود، که مدت زمان این تورها ۴۵ دقیقه می‌باشد.
در زیر آب و گشت و گذار قابل قیاس با گردش در یک باغ می‌باشد، با این تفاوت که شما در قفس هستید و از زندگی دریایی عبور می‌کنید.

۹- موزه ملی مالدیو

یکی از جاذبه‌های مالدیو برای گردشگران ساختمان عجیب و غریب معروف موزه ملی این کشور در شهر ماله می‌باشد، که مکانی دیدنی برای گردشگران به حساب می‌آید، اشیای مختلفی در این موزه ملی جای گرفته است، که علاوه بر وجود این اشیاها این موزه دارای یک پارک عمومی به نام پارک سلطان می‌باشد و ستون‌ها و آثار تاریخی زیادی نیز در آن وجود دارد، که به عنوان جاذبه‌های این موزه باستانی به شمار می‌آید، این ساختمان بخشی از کاخ سلطنتی مالدیو در قرن هفدهم می‌باشد.

۱۰- بازار ماگو

یکی از بازارهایی که در مالدیو وجود دارد، بازار ماگو می‌باشد که در این بازار کودکان تا بزرگسالان می‌توانند از دیدنی‌های آن لذت ببرند، از غرفه‌های این بازار می‌توانید جدیدترین مدل‌های لباس و صنایع دستی را تهیه کنید و همچنین سوغاتی‌های متنوعی برای دوستان خود از این بازار بخرید، به صورت یکسره این بازار محلی از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب، این بازار به روی مشتریان باز می‌باشد.

هزینه سفر به مالدیو

یکی از مکان‌های گردشگری که سالانه باعث جذب گردشگران مختلف از سراسر جهان می‌شود، مالدیو می‌باشد که این مقصد گردشگری دارای دریای با رنگ آبی چشم نواز، سواحل رویایی و جنگل‌های شبه استوایی می‌باشد، همچنین نور خورشید در این مکان به گونه‌ای می‌باشد که برای حمام آفتاب گرفتن عالی است، اما برای سفر به مالدیو احتمالاً هزینه یکی از اولین پرسش‌هایست که باعث درگیر شدن ذهن شما درباره این کشور می‌شود.
در فرودگاه ویزای مالی برای شما صادر می‌شود، بنابراین هزینه چندانی برای دریافت این ویزا لازم نمی‌باشد، اما مخارج روزانه شما در این کشور حداقل ۱۵۰ دلار در روز می‌باشد، برای سفر به مالدیو بهترین راهکار خرید تور است.
اموری نظیر خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر، بیمه مسافرتی زمانی که تور مالدیو را می‌خرید، بر عهده تور می‌باشد و می‌توانید بدون نگرانی از سفر خود لذت ببرید.
هزینه سفر به مالدیو می‌تواند بسته به موارد مختلفی از جمله فصل سفر، نوع اقامت، مدت زمان اقامت، فعالیت‌ها و تجهیزاتی که انتخاب می‌کنید، متغیر باشد. اینجا چندین عاملی که تأثیر دارند را برای شما ذکر می‌کنیم

۱- نوع اقامت

هزینه‌های اقامت در مالدیو بستگی به نوع رسورت یا هتلی که انتخاب می‌کنید دارد. رسورت‌های لوکس در آب یا بر روی آب معمولاً هزینه‌های بالاتری دارند.

۲- مدت زمان اقامت

مدت زمانی که در مالدیو اقامت می‌کنید تأثیر بزرگی بر هزینه دارد. اقامت بلندمدت ممکن است به تعداد شب‌های اقامت و فعالیت‌های بیشتری منجر شود.

۳- مسافرت در فصل اوج یا فصل کم‌بارانی

فصل سفر تأثیر مهمی بر قیمت‌ها دارد. معمولاً سفر به مالدیو در فصل اوج (زمستان) هزینه بیشتری نیاز دارد.

۴- فعالیت‌ها و گردشگری

 هزینه‌ها بستگی به فعالیت‌هایی که در مالدیو انجام می‌دهید، متغیر است. شنا، غواصی، ماهیگیری و تورهای گردشگری افزایش هزینه را به همراه دارند.

هزینه سفر به مالدیو

۵- هزینه‌های پرواز

بلیط هواپیما نیز عامل مهمی در هزینه سفر به مالدیو است. هزینه پرواز بستگی به مبدأ و مقصد، شرکت هواپیمایی و زمان خرید بلیط دارد.

۶- هزینه‌های ترانسفر

برای رفتن به جزایر مختلف در مالدیو، نیاز به ترانسفرهای دریایی یا هوایی دارید که هزینه دارند.

۷- هزینه‌ های ویزا و مدارک ورود

 ممکن است برای مدارک ورود نیاز به پرداخت هزینه دارد.

۸- هزینه‌ های رستوران و خریدها

غذا خوردن و خریدهای شما نیز به هزینه کل سفر افزوده می‌شوند.
به طور متوسط، سفر به مالدیو می‌تواند هزینه‌هایی متغیری برای هر شب اقامت داشته باشد. با توجه به معیارهای فوق، می‌توانید یک برآورد دقیق‌تر از هزینه‌های سفر خود داشته باشید.
همچنین، بهتر است قبل از سفر با آژانس‌ مسافرتی مشورت کنید تا بهترین بسته سفر را برای شما انتخاب کند و هر سوالی که در این زمینه دارید می‌توانید از کارشناسان که در آژانس حضور دارند، بپرسید زیرا این کارشناسان با صبر و حوصله به تمامی سوالات شما پاسخگو خواهند بود.

تفریحات مالدیو

مالدیو به عنوان یک مقصد گردشگری استوایی زیبا و با طبیعت زیرآبی فراوان، انواع تفریحات و فعالیت‌های خاصی را برای گردشگران ارائه می‌دهد. در ادامه، تعدادی از تفریحات محبوب در مالدیو را برای شما آورده‌ایم.

۱- غواصی و شنا

مالدیو به عنوان یکی از بهترین مقصدهای دنیا برای غواصی و شنا شناخته می‌شود.
شما می‌توانید در زیرآبی‌های زیبا و رنگارنگ این جزایر شنا کنید و جهان زیرآبی منحصر به فرد آن را کاوش کنید.

۲- سفرهای ماهیگیری

 مالدیو دارای مناطق ماهیگیری فراوانی است که می‌توانید در آنجا به ماهیگیری بپردازید و تجربه‌ی گرفتن ماهی‌های عظیم اقیانوس هند را داشته باشید.

۳- سفرهای ماهی‌خوری

 این جزایر به عنوان یکی از بهترین مکان‌های جهان برای تجربه غذاهای دریایی تازه و لذیذ شناخته می‌شوند. رستوران‌ها و رسورت‌های مالدیو غذاهای خوشمزه‌ای ارائه می‌دهند.

۴- فعالیت‌های آبی

در مالدیو می‌توانید به ورزش‌های آبی مثل جت اسکی، ویواراکینگ، ویند‌سرفینگ و کایت‌سرفینگ فعالیت داشته باشید.

۵- بازدید از جزایر محلی و فرهنگ مالدیو

بازدید از جزایر محلی مالدیو و آشنایی با فرهنگ محلی و زندگی سنتی مالدیوی‌ها یک تجربه بسیار جالب خواهد بود.

۶- پارک‌های ملی و محافظت‌شده

 مالدیو دارای پارک‌های ملی و مناطق محافظت‌شده‌ای است که حیات وحش فراوانی از جمله کرم‌های دریایی، رنگین‌کمان‌های زیرآبی و کره‌های بزرگ دریایی را در خود جای داده‌اند.

۷- کوه‌ها و آبشارها

 علاوه بر زیرآبی‌های فوق‌العاده، مالدیو دارای کوه‌ها و آبشارهای زیبایی در جزایر داخلی خود دارد.

تفریحات مالدیو

۸- معابر زیبا

 مسیرهای دوچرخه‌سواری و معابر زیبا در جزایر مالدیو علاقه‌مندان به ماجراجویی و طبیعت‌گردی را به خود جلب می‌کند.

۹- تجربه زندگی در ویلای آبی

اقامت در ویلاهای آبی روی آب یک تجربه استثنایی است که می‌توانید در مالدیو تجربه کنید.

۱۰- پاراگلایدینگ

فعالیت‌های هوایی مثل پاراگلایدینگ نیز در مالدیو برگزار می‌شوند و تجربه‌ای هیجان‌انگیز از پرواز بر روی اقیانوس را به شما می‌دهند.
همچنین، تفریحات و سرگرمی‌های دیگری نیز در مالدیو در دسترس هستند.
با توجه به سلیقه‌ها و علاقه‌های شخصی خود، می‌توانید تفریحات متنوعی را در این جزایر استوایی تجربه کنید.

هتل های مالدیو

مالدیو یکی از بهترین مقصدهای توریستی در جهان است و دارای رسورت‌های لوکس و هتل‌های زیبا در جزایر مختلف است.
این هتل‌ها به عنوان یک قسمت اساسی از تجربه سفر به مالدیو، با خدمات لوکس و مناظر زیبای طبیعی شناخته می‌شوند. در ادامه، تعدادی از معروف‌ترین هتل‌ها و رسورت‌های مالدیو را برای شما آورده‌ایم.

۱- هتل Gili Lankanfushi, Maldives

این رسورت لوکس در جزیره‌ای خصوصی واقع شده است و به عنوان یکی از بهترین رسورت‌های مالدیو شناخته می‌شود. اقامت در ویلاهای آبی و مناظر زیرآبی فوق‌العاده آن تجربه‌ای بی‌نظیر ارائه می‌دهد.

۲- هتل Cheval Blanc Randheli

 این رسورت لوکس در اتولیه بلو (Atoll Baa) واقع شده و با طراحی زیبا و خدمات بی‌نظیر خود شناخته می‌شود.

۳- هتل Conrad Maldives Rangali Island

 این رسورت شناور دریایی است که بر روی آب‌ها در جزیره رنگالی واقع شده و دارای اقامت در ویلاهای آبی و انواع رستوران‌های متنوعی است.

۴- هتلOne&Only Reethi Rah

 این رسورت در جزیره ریتی راه واقع شده و دارای تجهیزات و خدمات بسیار لوکسی است.

۵- هتل سیکس سنسز لامو Six Senses Laamu

این رسورت در جزیره لامو واقع شده و به عنوان یکی از رسورت‌های پایدار محیط زیست در مالدیو معروف است. مناظر زیرآبی و خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهد.

هتل های مالدیو

۶- هتل نیکا آیلند ریزورت اند اسپا

هتل نیکا آیلند رزورت اند اسپا هتل ۵ ستاره می‌باشد که توسط صخره‌های مرجانی احاطه شده و دارای ویلاهای ساحلی مستقلی می‌باشد، از امکانات این هتل می‌توان درمان‌های ماساژ آرام و سواحل خصوصی و باشگاه ورزشی را نام برد.
این هتل از لحاظ هزینه‌ها برخی از خوش قیمت‌ترین ویلاها در شما آتول می‌باشد و در دسته بهترین هتل‌های ماله قرار دارد، از ویژگی‌های این هتل می‌توان حمام‌های مدرن، اتاق‌های خواب و وجود رستوران‌های زیاد را نام برد، که در این رستوران‌ها غذاهای بین‌المللی و انواع غذاهای مالدیوی سرو می‌شود.

۷- هتل اوبلو سلکت ات سانجلی

این هتل ۵ ستاره در شهر ماله واقع شده است، که تا ساحل در حدود دو دقیقه پیاده‌روی دارد، از امکانات این هتل می‌توان سالن بدنسازی، اسپا، رستوران که در این رستوران گوشت کبابی و انواع غذاهای دریایی سرو می‌شود و همچنین ویلاهای لوکس ساحلی و استخری روی آب و سوئیت‌های استخر ساحلی و ویلاهای اقیانوس را نام برد.

۸- هتل کرومبا مالدیو

این هتل که توسط محمد شفیق طراحی شده است مجموعه‌ای از استراحتگاه‌های جهانی است، که دارای ۱۸۰ ویلا و اتاق شیک می‌باشد، که این اتاق‌ها رو به اقیانوس هستند، همچنین رستوران‌های بین‌المللی باعث لذت بردن از سفر خود در این منطقه خواهد شد.این هتل مجلل یک ویژگی برجسته‌ای دارد این است که گردشگران می‌توانند در عرض ۱۰ دقیقه، سوار بر قایق به فرودگاه شهر ماله برسند.

۹- هتل جوالی

 یکی از بهترین هتل‌های مالدیو، هتل جوالی می‌باشد که این هتل دارای طراحی منحصر به فردی بوده و امکاناتی از قبیل فضای سرسبز اسپا، را برای مهمانان خود فراهم می‌کند، همچنین در این هتل ویلاهایی با استخر خصوصی وجود دارد، که می‌توانید از خودتان با غذاهای لذیذ به همراه بهترین نوشیدنی‌ها در این ویلاها پذیرایی کنید.
همچنین، مالدیو دارای بسیاری از رسورت‌های دیگر با تجهیزات و امکانات متنوع است که به تناسب سلیقه و بودجه شما می‌توانید انتخاب کنید.
همیشه بهتر است قبل از سفر تحقیقات کافی در مورد هتل‌ها و رسورت‌ها انجام دهید تا بهترین انتخاب را برای تجربه سفر خود داشته باشید.

مالدیو کجاست؟

مالدیو یک کشور جزیره‌ای است که در اقیانوس هند واقع شده و در جنوب آسیا قرار دارد. این کشور تشکیل‌دهندهٔ 26 اتول دریایی و بیش از 1,000 جزیره تشکیل‌دهنده جزیره‌های کروروی (Atolls) است.
مالدیو جنوب غربی هند و شرق سری‌لانکا واقع شده و به عنوان یکی از بهترین مقصدهای توریستی جهان برای غواصی و تجربه زیرآبی شناخته می‌شود.
پایتخت مالدیو ماله است و فرودگاه بین‌المللی ماله یکی از درگاه‌های ورودی اصلی به این کشور است. در طی سال‌های گذشته جزایر مالدیوو دچار تغییرات زیادی شده است، اما این جزایر دارای ویلاهای مجللی می‌باشد، همچنین وجود نخلستان‌های بی‌پایان در آن باعث خیره شدن چشم هر بیننده می‌شود.

مالدیو کجاست؟
برای سفر به مالدیو نیازی به تهیه ویزا در کشور مبدا نیست و از ویزای فرودگاهی می‌توان برای سفر به مالدیو استفاده کرد، بنابراین با ورود به این کشور و پر کردن فرم دریافت ویزا برای تهیه ویزای فرودگاهی می‌توانید اقدام کنید و به ماموران فرودگاه مدارک لازم خود را ارائه دهید، اما باید پاسپورت شما از اعتبار کافی برخوردار باشد تا دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشید.
به منظور دریافت ویزای فرودگاهی به چند نکته توجه داشته باشید.

۱- در هنگام ورود به فرودگاه همراه خود به بلیط رفت و برگشت هواپیما و برگه رزرو هتل را همراه داشته باشید.

۲- نیاز به یک قطعه عکس تمام رخ می‌باشد.

۳- به ازای هر روزی که در مالدیو اقامت دارید باید همراه شما ۵۰ دلار نقد باشد.

۴- حداقل ۷ ماه اعتبار، پاسپورت شما داشته باشد.

۵- به همراه خود کارت واکسن تب زرد را داشته باشید. ۶- برای شما به مدت ۳۰ روز ویزا صادر می‌شود‌.