جاذبه های گردشگری کانادا

جاذبه های گردشگری کانادا

کانادا یکی از کشورهای زیبا و گردشگری جذاب جهان است و از مناظر طبیعی فوق‌العاده و شهرهای پر جنب و جوش تا جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی غنی برخوردار است. در زیر، به برخی از جاذبه‌های گردشگری مهم کانادا اشاره می‌کنیم.

۱- آبشار نیاگارا

این آبشارهای طبیعی واقع در مرز کانادا و ایالات متحده به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای جهان شناخته می‌شوند. شهر نیاگارا فالز در کانادا نیز از دیدنی‌های مهم این منطقه است.
آبشار نیاگارا در واقع از سه آبشار تشکیل شده است، که این آبشار در ۱۵۰ کیلومتری شهر تورنتو واقع شده و در حدود ۱۰ هزار سال سن دارد و بزرگترین آبشار جهان می‌باشد.
بزرگترین آبشار نیاگارا آبشار نعل اسب می‌باشد که دارای ارتفاع ۵۳ متر و پهنای ۷۹۰ متر می‌باشد که بزرگتر از دو آبشار دیگر می‌باشد، یکی دیگر از این آبشارها که به وسیله گوت آیلند از آبشار نعل، جدا شده است آبشار آمریکایی می‌باشد، که دارای ارتفاع بین ۲۱ تا ۳۰ متر می‌باشد و پهنای آن نیز ۳۲۰ متر می‌باشد و آبشار دیگر آبشار نقاب عروس نام دارد، که به واسطه جزیره لونا از دو آبشار دیگر جداسازی شده است.
آبشار نیاگارا برای بازدیدکنندگان مراکز تفریحی و سرگرمی زیادی دارد، که از این سرگرمی‌ها می‌توان قایق سواری و مسیرهای پیاده‌روی و چشم اندازهای زیبا را نام برد، همچنین برای رفتن به تونل‌های پشت آبشار و سکوهای تماشا می‌توانید تورهایی رزرو کنید، به منظور جلوگیری از خیس شدن در هنگام رفتن به پشت آبشار باید پانچو پلاستیکی به همراه داشته باشید.

۲- کبک سیتی

 کبک سیتی با معماری تاریخی و شارع‌های خیابانی پر جذابیت، یکی از شهرهای زیبا و فرهنگی کاناداست. قلعه کبک و شهر قدیمی آن مکان های بسیار معروفی هستند.
در واقع این شهر به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو شناخته شده است که از سرگرمی‌های آن می‌توان تورهای پیاده‌روی در کوچه پس کوچه‌های سنگ فرش شده و تورهای قایق رانی را نام برد، در تمام فصول این شهر برای بازدید عالی می‌باشد به گونه‌ای که برای لذت بردن از گردش در فصل گرم تابستان از ایوان‌ها می‌توان استفاده کرد، همچنین در فصل زمستان جشنواره‌های زمستانی و بازارهای کریسمس معروفی وجود دارد.

۳- پارک ملی بنف

 این پارک ملی در کوه های البرتا واقع شده و دارای مناظر طبیعی خیره‌کننده، از جمله کوه‌ها، دره‌ها و چشمه‌هاست. جاذبه‌هایی مانند جسر جلیفت و دره‌ی آتاباسکا نیز در این پارک قرار دارند. شهر بنف در کوه‌های آلبرتا دومین ارتفاع را دارد و ارتفاع آن به اندازه‌ای می‌باشد که در هنگام رانندگی احساس می‌کنید در بالای کوه‌ها هستید، از فعالیت‌های این مکان می‌توان ورزش‌های برفی، دوچرخه سواری در کوه و پیاده‌روی را نام برد.

۴- تورنتو

شهر تورنتو به عنوان پایتخت استان انتاریو شهری پویا و متنوع است. برج کنترل شده CN، موزه‌ها، گالری‌های هنری و مراکز تجاری از جاذبه‌های این شهر است.

۵- پارک ملی جاسپر

 این پارک ملی در استان البرتا و در کنار پارک ملی بنف واقع شده و دارای مناظر طبیعی فوق‌العاده از جمله کوه‌های راکی، دریاچه‌ها و جاده‌های پانورامایی است.
این پارک دارای وسعت بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مربع می‌باشد، که نام آن از تاجری که برای شرکت نورث وست کار می‌کرد گرفته شده است، قبلاً این پارک فیتزوگ نام داشته اما سپس به پارک جاسپر تغییر یافته است.
این پارک در سال ۱۹۰۷ میلادی پارک جنگلی بوده اما در سال ۱۹۳۰ پارک ملی کانادا شد، این طبیعت جاسپر از مسیرهای ناهموار روستایی و مناطق کوهستانی تشکیل شده، همچنین باعث محافظت از اکوسیستم می‌شود به گونه‌ای که خرس‌های گریزلی و گوزن شمالی در این مکان زندگی می‌کنند.

جاذبه های گردشگری کانادا

۷- وانکوور

 این شهر واقع در سواحل غربی کانادا و برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی سال ۲۰۱۰، یک مقصد گردشگری پر طرفدار است. پارک استنلی، کوه‌های ساحلی و فعالیت‌هایی مانند کایاک در دریا، مراکزی از جاذبه‌های این شهر هستند.

۸- مونترآل

 این شهر در استان کبک واقع شده و به عنوان مرکز فرهنگی و هنری کانادا شناخته می‌شود. موزه‌ها، تئاترها و رستوران‌های معروف از جمله جاذبه‌های این شهر هستند.
از سرگرمی‌های تابستان مونترال می‌توان جشنواره‌های سالانه جاز و کمدی را نام برد، همچنین در فصل زمستان با اینکه دمای هوا بسیار پایین می‌باشد اما در بافت قدیمی شهر و کافه‌های زیبای اطراف آن اسکیت روی یخ، تفریح بسیار جذابی برای گردشگران می‌باشد. حدود ۶۷ درصد ساکنان شهر مونترال را فرانسوی زبان‌ها تشکیل می‌دهند.

۹- یخ‌زدایی در جزایر بافین

این منطقه در سواحل شرقی کانادا و در نزدیکی نیوفاندلند و لابرادور قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای یخ‌زدایی و مشاهده فوک‌ها و وال‌های آبی است.

۱۰- بنف اسپرینگز

این منطقه در استان بریتیش کلمبیا واقع شده و به خاطر مناظر طبیعی زیبا و سرسبز، محبوبیت دارد. اینجا دارای مناظری فوق‌العاده از جمله رودخانه‌ها، جنگل‌ها و چشمه‌هاست.
کانادا به عنوان یک کشور بزرگ و متنوع، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که متناسب با علایق مختلف مسافران ارائه می‌شوند. از طبیعت و ماجراجویی تا فرهنگ و تاریخ، این کشور چیزی برای همه ارائه دارد.

جاهای دیدنی کانادا ونکوور

ونکوور یکی از شهرهای زیبا و دیدنی کانادا واقع در سواحل غربی کشور است. این شهر دارای مناظر طبیعی فوق‌العاده و امکانات فرهنگی بسیاری است. در زیر به برخی از جاهای دیدنی در ونکوور اشاره می‌کنیم.

۱- پارک استنلی (Stanley Park)

 این پارک بزرگ در قلب ونکوور واقع شده و دارای مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری زیبا در اطراف ساحل می‌باشد. همچنین موزه‌ها، تالارهای کنسرت، و حتی یک اکواریوم در داخل پارک وجود دارد.

۲- گرانویل ایلند (Granville Island)

 این جزیره فرهنگی به عنوان یک مرکز هنری و فرهنگی شناخته می‌شود. بازارهای غذایی، گالری‌های هنری، تئاترها و رستوران‌ها در اینجا قرار دارند.

۳- گرین دال (Grouse Mountain)

 این کوه واقع در نزدیکی ونکوور امکانات ورزشی تابستانی و زمستانی فراوانی از جمله کایاک، اسکی و اسنوبردینگ را ارائه می‌دهد. همچنین از اینجا می‌توان به منظره‌های زیبای شهر نگاهی انداخت.

۴- آکواریوم ونکوور (Vancouver Aquarium)

این موزه در پارک استنلی واقع شده و دارای مجموعه‌ای از مخلوقات دریایی متنوع و جذاب است که به ویژه برای خانواده‌ها جذاب است.

۵- شهرک گرانویل (Granville Street)

 این خیابان مرکزی ونکوور پر از رستوران‌ها، بارها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید است. شب‌ها، اینجا به یک مرکز تفریحی و پایگاه شب‌زنده‌داری تبدیل می‌شود.

۶- پونتس کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge Park)

در این پارک، شما می‌توانید روی پل‌های چوبی در بین درختان جنگلی قدیمی قدم بگذارید و از مناظر خیره‌کننده جاده‌ها و چشمه‌ها لذت ببرید.

۷- وانکوور هاربر (Vancouver Harbour)

با کشتی گردشی یا هواپیمای هلیکوپتری از وانکوور هاربر به مناظر زیبا و شهر دیدن کنید.

جاهای دیدنی کانادا ونکوور

۸- گاریبالدی هایتس (Grouse Grind)

این مسیر پیاده‌روی تند در کنار کوه گرانویل است و برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های ورزشی در طبیعت مناسب است.

۹- جزیره لانگ‌هارم (Lanagrm Island)

 با کشتی یا قایق از ونکوور به این جزیره سفر کنید و از مناظر زیبا و فرصت‌های مشاهده حیات وحش در آنجا لذت ببرید.

۱۰- منطقه گاستاون (Gastown)

این منطقه با خیابان های سنگی و ساعت بزرگ گرانیل معروف است و مکانی مناسب برای خرید لباس‌های دست‌ساز و هنری است.
ونکوور با مناظر طبیعی فوق‌العاده و فعالیت‌های بی‌پایان فرهنگی و تفریحی، یک مقصد زیبا برای گردشگران است. این شهر دارای جوی مطلوبی برای سفرهای تفریحی و استراحتی است.

گردش در کانادا

کانادا یکی از کشورهای بزرگ و زیبایی برای گردشگری است که امکانات و مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. از مناظر طبیعی دهنده‌ی سرزندگی تا شهرهای پرجنب و جوش، این کشور بسیار متنوع است.

در زیر، توصیه‌هایی برای گردش در کانادا را ارائه می‌دهیم.

۱- آبشار نیاگارا

 این آبشارهای طبیعی در مرز کانادا و ایالات متحده قرار دارند. ممکن است بازدید از این آبشارهای غول‌آسا در شهر نیاگارا فالز یکی از تجربه‌های گردشگری باشد.

۲- تورنتو

پایتخت استان انتاریو و شهر بزرگی که دارای فرهنگ غنی و امکانات تفریحی فراوانی است. می‌توانید به برج کنترل شده CN سفر کنید و از دیدن مناظر شهر لذت ببرید.

۳- ونکوور

 شهری در سواحل غربی کانادا که به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. اینجا دارای پارک‌ها، کوه‌ها و فعالیت‌های طبیعی فراوانی است.

۴- پارک ملی جاسپر

این پارک در ایالت البرتا واقع شده و دارای مناظر طبیعی خیره‌کننده از جمله کوه‌ها، دره‌ها و دریاچه‌هاست. اینجا امکان کمپینگ، کوهنوردی و مشاهده حیات وحش فراهم است.

گردش در کانادا

۵-  مونترآل

 شهری فرهنگی و هنری در استان کبک با موزه‌ها، تئاترها و رستوران‌های معروف.

۶-بنف لیک

بزرگترین دریاچه آب شیرین در دنیا که فرصت‌های آبی و امکانات تفریحی فراوانی دارد.

۷- گریس‌بی ایلند (Grise Fiord)

 نقطه‌ای در شمال کانادا که به عنوان جزیره‌ای در میان یخ‌ها شناخته می‌شود و امکان تجربه‌ی زندگی در مناطق قطبی را می‌دهد.

۸- منطقه گاستاون (Gastown)

یک منطقه تاریخی در ونکوور با معماری زیبا و کارگاه‌ها و گالری‌های هنری.

۹- پارک ملی یوکون (Yukon National Park)

این پارک در شمال کانادا واقع شده و دارای مناظر طبیعی خیره‌کننده می باشد و امکان کاوش در طبیعت فراهم می کند.

۱۰- شهرک گرانویل (Granville Street)

خیابان مرکزی ونکوور با رستوران‌ها، بارها، و فروشگاه‌های شیک بسیار دیدنی است.
از تجربه‌ی کشف مناظر طبیعی زیبا تا آشنایی با فرهنگ و تاریخ کانادا، این کشور دارای مکان‌ها و تجربیات بی‌پایانی برای گردشگران است. همچنین باید به امکانات حمل‌ونقل عمومی، ترتیبات اقامتی و رستوران‌های محلی توجه کنید تا سفرتان را بهتر و لذت‌بخش‌تر کنید.

جاهای دیدنی کانادا در زمستان

کانادا در فصل زمستان با تمام زیبایی‌هایش به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب شناخته می‌شود. این کشور دارای مناظر طبیعی و فعالیت‌های فصلی متنوعی است که در زمستان می‌توانید لذت ببرید.

در ادامه به برخی از جاهای دیدنی کانادا در زمستان اشاره می‌کنیم.

۱- ویستلر، بریتیش کلمبیا (Whistler, British Columbia)

 این شهر کوهستانی معروف به عنوان یکی از بهترین مقاصد اسکی جهان شناخته می‌شود. اینجا دارای پیست‌های اسکی متعددی برای اسکی و اسنوبردینگ است.

۲- کبک سیتی (Quebec City)

 شهر تاریخی کبک در زمستان تبدیل به دنیایی شبیه به  کریسمس می‌شود. شهر قدیمی کبک با خیابان‌های سنگی، نمای سفید پوشان و جشنواره برفی زیبا جذابیت زیادی دارد.

۳- بنف (Banff)

این منطقه در استان آلبرتا قرار دارند و دارای مناظر طبیعی خیره‌کننده، پیست‌های اسکی و امکانات تفریحی فصل زمستانی هستند.

۴- برج CNدر تورنتو

 اگر به دنبال یک تجربه دیدن شهر از بالا هستید، باید به برج CN در تورنتو سفر کنید. از بالای برج می‌توانید مناظر شهر در فصل زمستان را تماشا کنید.

۵- پارک ملی یوکون (Yukon National Park)

اگر به مشاهده شمال نور (آورورا بوریالیس) علاقه دارید، پارک ملی یوکون در شمال کانادا مکانی عالی برای این تجربه است.

۶-  ونکوور

شهر ونکوور در زمستان دارای فعالیت‌هایی چون اسکی در کوه‌های اطراف، اسکی روی آب، و مراسم رسمی کریسمس است.

جاهای دیدنی کانادا در زمستان

۷- دریاچه لوئیس مونی (Lake Louise Ice Festival)

در منطقه بنف در آلبرتا، این جشنواره در دی‌ماه برگزار می‌شود و شامل مسابقات برف و یخ، مسابقات اسکی و بسیاری از فعالیت‌های خلاقانه است.

۸-  پارک ملی یلوستون (Yellowstone National Park)

 اگر به مشاهده چشمه‌ها و مناظر طبیعی زمستانی فوق‌العاده علاقه دارید، پارک ملی یلوستون در کانادا و ایالات متحده بهترین مقصدی برای شماست.

۹- جشنواره ایگلو (Igloo Fest)

این جشنواره موسیقی الکترونیک در شهر مونترآل در ماه‌های زمستانی برگزار می‌شود و تجربه‌ی شب‌های موسیقی و دیسکو در یک برفگیری عجیب و زیباست.

۱۰- شهر تورنتو (Toronto)

شهر تورنتو دارای فرهنگ غنی و فعالیت‌های مختلف فصل زمستانی از جمله جشنواره نور (Light Festival) و بازارهای کریسمس است.
همچنین به خاطر برودت و تغییرات آب و هوایی در زمستان کانادا، حتماً برنامه‌ریزی مناسب برای پوشاک گرم و امکانات حفاظتی در فصل سرد انجام دهید.

دیدنی ترین شهرهای کانادا

کانادا دارای شهرهای زیبا و دیدنی بسیاری است که هر کدام با ویژگی‌ها و جاذبه‌های خاص خودشان معروف هستند. در ادامه، برخی از دیدنی‌ترین شهرهای کانادا را معرفی می‌کنیم.

۱- تورنتو (Toronto)

پایتخت استان انتاریو و شهر بزرگی که دارای تنوع فرهنگی بسیاری است. برج کنترل شده CN، موزه‌ها، تئاترها و مناطق خرید معروفی دارد.

۲- ونکوور (Vancouver)

 شهری بر ساحل غربی کانادا که به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. پارک‌های طبیعی، کوه‌ها و فعالیت‌های فصلی زیادی دارد.

۳- مونترآل (Montreal)

 شهر فرهنگی کانادا با زندگی شبانه پر جنب و جوش، موزه‌ها، تئاترها و رستوران‌های شهری معروف است.

۴- کبک سیتی (Quebec City)

شهر تاریخی کبک با خیابان‌های سنگی، قلعه و دیار هنری و زمستان به خصوص زیبایی دارد.

۵- اودیسا (Ottawa)

 پایتخت کانادا با معماری تاریخی و معالم تاریخی مانند دیار ملی پارلمان معروف است.

۶- کلگری (Calgary)

 شهری در استان آلبرتا با مناظر طبیعی خیره‌کننده از جمله کوه‌ها و اسکی پیست‌ها می باشد.

۷- ادمونتون (Edmonton)

 شهری دارای فعالیت‌های متعدد فصلی از جمله اسکی و تفریحات در طبیعت است.

۸- هالیفاکس (Halifax)

شهری ساحلی در استان نوا اسکوشیا که با بندر تاریخی و مناظر ساحلی زیبا شناخته می‌شود.

۹- ویکتوریا (Victoria)

پایتخت استان بریتیش کلمبیا با باغ‌های زیبا، معماری تاریخی و جاذبه‌های طبیعی می باشد.

۱۰- ساسکاتون (Saskatoon)

یک شهر دانشگاهی با معماری جذاب و پارک‌های زیبا است‌.
هر یک از این شهرها دارای جاذبه‌های خاص خودشان هستند و تجربه‌های متفاوتی را به گردشگران ارائه می‌دهند.
انتخاب بهترین شهر برای سفر به کانادا بستگی به علایق شما دارد، اما همگی ارزش یک سفر به این کشور زیبا را دارند.

جاهای دیدنی کانادا تورنتو

تورنتو یکی از شهرهای بزرگ و پرجنب و جوش کانادا است که دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری می‌باشد. در ادامه، به برخی از دیدنی‌ترین مکان‌ها و جاذبه‌های تورنتو اشاره می‌کنیم

1- برج CN(CN Tower)

این برج 553 متری شهر تورنتو را به عنوان یکی از شهرهای بزرگ جهان از بالا نمایان می‌کند. می‌توانید به بالای برج بروید و منظره‌ی شهر را از طیف وسیعی از زوایا تماشا کنید.

۲- موزه رویال انتاریو (Royal Ontario Museum)

 این موزه دارای مجموعه‌های بزرگی از هنر، تاریخ طبیعی، و فرهنگ‌های جهان می‌باشد و برای دوستداران هنر و تاریخ جاذبه بسیاری دارد.

۳-  گالری هنر مدرن تورنتو (Art Gallery of Ontario)

 این گالری به دلیل مجموعه‌های هنری بزرگش و نمایشگاه‌های هنر معاصر معتبر در جهان شناخته می‌شود.

۴- خیابان یانگ (Yonge Street)

 این خیابان بزرگ از مهم‌ترین خیابان‌های تجاری و شلوغ تورنتو است که پر از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، و مراکز خرید است.

۵- پارلمان انتاریو (Ontario Legislative Building)

 ساختمان پارلمان انتاریو با معماری زیبا و تزئینات داخلی چشم‌نواز یکی از نمادهای تاریخی تورنتو است.

۶- تور تاریخی شهر (Toronto History Museums)

شما می‌توانید به تورهای تاریخی شهر بپیوندید و تاریخ تورنتو را در موزه‌ها و مکان‌های تاریخی کشف کنید.

۷- پارک هاید پارک (High Park)

این پارک بزرگ دارای امکانات ورزشی، درختان بلوط بزرگ، باغ‌های گل و دریاچه‌ها است که به عنوان یک مکان طبیعی برای استراحت و پیاده‌روی معروف است.

جاهای دیدنی کانادا تورنتو

۸- بازار استونی (St. Lawrence Market)

 بازاری معتبر برای خرید محصولات غذایی تازه و سوغاتی‌های محلی است.

۹- منطقه یانگ-داندس (Distillery District)

این منطقه با کارگاه‌های هنری، گالری‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های هنری تاریخی شهر معروف است.

۱۰- میدان نیتشری (Nathan Phillips Square)

میدان مرکزی شهر که دارای تالار شهری تورنتو و فواره‌های معروفی است.
تورنتو با تنوع فرهنگی و تاریخی خود، مکان‌های متعددی برای بازدید و تجربه فراهم می‌کند. این شهر به عنوان یکی از پرجذاب‌ترین مقاصد گردشگری کانادا به شمار می‌آید.