نمایشگاه سنگ دبی

نمایشگاه سنگ دبی

دومین کشور بزرگ امارات شهر دبی می‌باشد، که دارای مساحت ۱۰۰۰ مایل مربع است و به یک مرکز تجاری کلیدی جهان به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد تبدیل شده است.
دبی قدیم میراثی کهن دارد و به همین دلیل به مروارید خلیج فارس و جواهر جهان نامیده شده است و از سه قسمت اصلی دبی قدیم تشکیل شده است که عبارتند از الشیندغا، بردبی، دیره.
دبی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی می‌باشد علاوه بر این نمایشگاه‌های هر ساله در این شهر برگزار می‌شود که باعث جذب گردشگران جذب افراد زیادی از سراسر جهان به این شهر می‌شود.

نمایشگاه سنگ دبینمایشگاه سنگ دبی یکی از معروف‌ترین رویدادهای صنایع ساختمانی و سنگ مصنوعی در منطقه خاورمیانه است.
این نمایشگاه سالانه در شهر دبی، امارات متحده عربی برگزار می‌شود و به عنوان یک فرصت برای تولیدکنندگان، تاجران، معماران و علاقمندان به صنعت سنگ جهت نمایش محصولات و برقراری تماس‌های تجاری شناخته می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ و جزئیات نمایشگاه سنگ دبی، به آژانس مسافرتی مراجعه کنید.

محاسن شرکت در نمایشگاه سنگ دبی

اولین رویداد مربوط به صنعت سنگ و سرامیک در منطقه نمایشگاه سنگ دبی می‌باشد، که برای به نمایش گذاشتن محصولات سنگی تمام شده، این نمایشگاه یک جایگاه منحصر به فرد می‌باشد و باعث فراهم شدن فرصتی به منظور ارائه آخرین طرح‌ها و تکنولوژی‌ها می‌باشد، که به طراحان، معماران، تصمیم گیرندگان، تولید کنندگان و تامین کنندگان برای ایجاد ارتباط با دیگران، کنفرانس جامع و سمینار، فرصت‌هایی فراهم می‌شود.
این نمایشگاه دارای قسمت‌های آموزشی می‌باشد، که در زمینه آخرین پیشرفت‌های صنعت و تکنولوژی در ارتباط با سنگ و سرامیک برای شرکت کنندگان، با مدارک معتبر خواهد بود و  امکان دسترسی به مشتریان بالقوه در نمایشگاه سنگ دبی فراهم می‌باشد.
شرکت در نمایشگاه سنگ دبی برای افراد و شرکت‌های مختلف در صنعت ساختمان و سنگ مصنوعی می‌تواند مزایا و محاسن زیادی داشته باشد.

برخی از این محاسن شامل موارد زیر هستند:

۱- ارتقاء تجارت

 شرکت در نمایشگاه سنگ دبی به شما فرصتی برای برقراری ارتباط با تاجران، توزیع‌کنندگان و مشتریان بین‌المللی می‌دهد و می‌تواند به ارتقاء تجارت و صادرات شما کمک کند.

۲- نمایش محصولات

 این نمایشگاه فرصتی مناسب برای نمایش محصولات شما به جامعه بین‌المللی فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

۳- آگاهی از رقبا

 با شرکت در نمایشگاه، شما می‌توانید آگاهی از رقبا و تحولات جدید در صنعت را به دست آورید و با به‌روز رسانی محصولات و خدمات خود، رقابتی تر باشید.

محاسن شرکت در نمایشگاه سنگ دبی

۴- ایجاد ارتباطات

 ایجاد ارتباطات جدید با مشتریان و همکاران بین‌المللی از جمله مزیت‌های شرکت در نمایشگاه سنگ دبی است که می‌تواند به توسعه کسب و کار شما کمک کند.

۵- آموزش و دانش فنی

 نمایشگاه‌ها علاوه بر نمایش محصولات، معمولاً دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی را نیز برگزار می‌کنند که به بهبود دانش فنی و مهارت‌های شما کمک می‌کند.
شرکت در نمایشگاه سنگ دبی می‌تواند به توسعه کسب و کار و ایجاد فرصت‌های جدید در صنعت سنگ و ساختمان کمک کند.

چگونه غرفه سازی در نمایشگاه دبی انجام دهیم؟

غرفه سازی در یک نمایشگاه مهم است تا محصولات و خدمات شما به درستی به نمایش درآید و بازدیدکنندگان جلب شود.

در ادامه چند مرحله اصلی برای غرفه سازی در نمایشگاه دبی را برای شما توضیح می‌دهم.

۱- برنامه‌ریزی

قبل از هر چیز، باید یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید. تعیین اهداف، بودجه، نیازها و موارد طراحی مورد نیاز است. همچنین، تصمیم بگیرید که غرفه شما چه پیامی برای بازدیدکنندگان منتقل کند.

۲- طراحی

 طراحی غرفه بسیار مهم است. شما می‌توانید به یک شرکت طراحی نمایشگاه متخصص مراجعه کرده و یا از توانایی‌های داخلی خود استفاده کنید. طراحی شما باید جذابیت داشته باشد و همخوانی با برند شما داشته باشد.

۳- تجهیزات

 انتخاب و اجاره تجهیزات مورد نیاز مانند نمایشگرها، روشنایی، میز و صندلی، مدیریت فضای بازدیدکنندگان مهم است. همچنین باید مواظب باشید که غرفه شما از لحاظ ایمنی و اجرائی به استانداردهای مشخص نمایشگاه دبی پاسخگو باشد.

۴- محتوا و نمایش

محتوای معرفی محصولات یا خدمات شما باید جذاب و مفهوم باشد. استفاده از تصاویر، نمونه‌کارها، و توضیحات مختصر کمک به جلب توجه بازدیدکنندگان می‌کند.

۵- بازاریابی و تبلیغات

 قبل از نمایشگاه، از تبلیغات مناسب برای غرفه‌تان استفاده کنید تا بازدیدکنندگان به شما مراجعه کنند. از وسایل تبلیغاتی مانند بنرها، بروشورها، و رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

۶- پرسنل

 تعیین پرسنل ماهر و آموزش دیده برای ارتباط با بازدیدکنندگان و ارائه اطلاعات در مورد محصولات شما بسیار مهم است.

چگونه غرفه سازی در نمایشگاه دبی انجام دهیم؟

۷- ارتباطات پس از نمایشگاه

باید برنامه‌ای برای پیگیری با مخاطبین و مشتریان جدید برای تبدیل آنها به مشتریان دائمی داشته باشید.
اطمینان حاصل کنید که شما با دستورات و مقررات نمایشگاه دبی آشنا هستید و همچنین از زمان بندی مناسب برای غرفه سازی و حضور در نمایشگاه اطلاع دارید.
در هر نمایشگاهی ساخت غرفه یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود، که باعث موفقیت یا عدم موفقیت در یک نمایشگاه خواهد شد. به همین منظور باید در غرفه‌های نمایشگاهی نکاتی رعایت شود نمایشگاه طریقه بازاریابی به گونه‌ای است که باعث شود از محصولات و همچنین خدمات ارائه شده توسط شما افراد درک بهتری داشته باشند.
به وسیله افراد متبحر و با تجربه ساخت غرفه نمایشگاهی باید انجام شود، که بین نوع غرفه و فعالیتی که انجام می‌شود، در همان ابتدای ساخت تناسب زیادی به وجود خواهد آمد.
باید بین اجزا و طراحی غرفه هماهنگی وجود داشته باشد، همچنین محل قرارگیری غرفه نیز با اهمیت می‌باشد  در این زمینه باید با افراد با تجربه مشورت داشته باشید و در این رابطه بسیار مهم و اهمیت می‌باشد که قواعد و اصول غرفه‌سازی رعایت شود، که باعث افزایش حضور بازدیدکنندگان شود، می‌توان در غرفه نمایشگاهی از مبلمان مناسب نیز استفاده کرد، که در نحوه بازاریابی شما این کار تاثیر بسیار خواهد داشت، جهت ساخت و قرارگیری غرفه تعیین اندازه مناسب، یکی از مهمترین نکات محسوب می‌شود و اندازه یک غرفه بر اساس سلیقه مشخص نخواهد شد و در ارائه خدمات یا محصولات مناسب، اندازه یک غرفه نمی‌تواند عامل موثری باشد باید با در نظر گرفتن تعداد کالاهای نمایشی، اندازه و حجم آنها، غرفه تعیین اندازه شود.
برای غرفه‌های نمایشگاهی نحوه ارائه کالا، نیاز به فضای مذاکره و فضای آموزشی، در تعیین اندازه مناسب موثر واقع می‌شود و باید با در نظر گرفتن تمامی این موارد بر اساس تمامی این پارامترها، اندازه غرفه محاسبه شود.

برای غرفه سازی اجزای پنجگانه زیر تاثیر بسزایی در افزایش دید آن دارد.

۱- رنگ

در ایجاد توقف، رنگ غرفه بسیار تاثیرگذار می‌باشد و نقش بسزایی در انتقال پیام به عهده دارد، استفاده از رنگ‌هایی مانند رنگ آبی، سبز و سفید باعث نشان دادن سادگی و صداقت شما خواهد شد و اما باعث ایجاد شور و اشتیاق در بازدیدکنندگان نمی‌شود، به منظور جلب بیشتر بازدیدکنندگان استفاده از رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد تاثیر بیشتری خواهد داشت اما باید انتخاب رنگ به گونه‌ای باشد که با نوع صنعت و محصولی که ارائه داده می‌شود، نیز هماهنگی داشته باشد.

۲- نور

در کمک به ایجاد تمرکز بر روی غرفه نور نیز بسیار موثر است، در صورتی که از انعکاس‌های نور بر روی محصولات استفاده شود، باعث جذب بیشتر بازدید کنندگان خواهد شد.

۳-حرکت

استفاده از ستون‌های نوری رنگارنگ که در حال حرکت می‌باشند و یا اشیا متحرک نیز در جلب توجه مخاطبان تاثیر بسیار زیادی دارد، اما تنها تعداد کمی از طراحان غرفه به این موضوع دقت می‌کنند.

۴- صدا

اجرای موسیقی و موزیک‌های مناسب با تحریک حس شنوایی افراد باعث جذب آنها به سمت غرفه می‌شود، اما این تن صدا نباید به گونه‌ای باشد که باعث آزار و اذیت افراد شود.

۵- رایحه‌ای خوش

یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد توقف و کشش در بازدید کنندگان خواهد شد، ساطع شدن بوهای خوش و دل انگیز از محل غرفه شما می‌باشد، می‌توان از شیرینی جات با اسانس خاص و معطر و بعضی از خوراکی‌ها به منظور رایحه خوش استفاده کنید، همچنین از عطرهای خوشبو نیز می‌توان استفاده کرد.

زمان برگزاری نمایشگاه سنگ دبی

زمان برگزاری نمایشگاه سنگ دبی معمولاً در تاریخ‌های مشخصی در سال انجام می‌شود.
تاریخ برگزاری نمایشگاه ممکن است هر سال تغییر کند، بنابراین بهتر است که به آژانس مسافرتی مراجعه کنید تا آخرین اطلاعات در مورد تاریخ برگزاری نمایشگاه را دریافت کنید.

زمان برگزاری نمایشگاه سنگ دبی
اطلاع از زمان دقیق برگزاری نمایشگاه باعث می‌شود به منظور حضور در نمایشگاه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید، تا بتوانید در موعد مقرر در نمایشگاه حضور پیدا کنید، بهتر است چند روز قبل از برگزاری نمایشگاه در شهر دبی حضور داشته باشید، تا بیشتر بتوانید تمرکز خود را بر بهره‌مندی از نمایشگاه گذاشته و با زمانبندی دقیق علاوه بر حضور در نمایشگاه بتوانید، از جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز بهره‌مند شوید.
در واقع با مراجعه به آژانس مسافرتی می‌توانید تمامی سوالات خود را با کارشناسان مطرح کنید و از جزئیات و ویژگی‌های نمایشگاه آگاه شوید تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی به منظور حضور در نمایشگاه داشته باشید.

چگونه در نمایشگاه سنگ دبی شرکت کنیم؟

برای شرکت در نمایشگاه سنگ دبی، شما باید مراحل مشخصی را طی کنید.

این مراحل ممکن است تا حدی متغیر باشند، اما در کل شامل موارد زیر می‌شوند.

۱-  ثبت نام

ابتدا باید درخواست شرکت خود را به نمایشگاه ارسال کنید. این مورد می‌تواند از طریق آژانس انجام شود.

۲- انتخاب مکان

 پس از تایید درخواست شما، شما باید مکانی برای غرفه خود در نمایشگاه انتخاب کنید.
انتخاب مکان بستگی به اندازه و نوع غرفه شما دارد.

۳- پرداخت هزینه

شما باید هزینه‌های مربوط به اجاره مکان و سایر خدمات مانند برق، آب، گاز را پرداخت کنید.

۴- طراحی و ساخت غرفه

شما باید غرفه خود را طراحی و ساخته یا به شرکت‌های متخصص در این زمینه سفارش دهید. طراحی و دکوراسیون غرفه بسیار مهم است تا جذابیت داشته باشد.

۵- حضور در نمایشگاه

 در روزهای برگزاری نمایشگاه، شما باید حضور داشته باشید تا غرفه شما به بازدیدکنندگان نمایشگاه نمایان شود.

۶- بازاریابی و تبلیغات

 پیش از نمایشگاه و در دوران برگزاری، باید تبلیغات و بازاریابی مناسب انجام دهید تا بیشترین تعداد بازدیدکنندگان به غرفه شما بیایند.

۷- پس از نمایشگاه

بعد از نمایشگاه، باید با مخاطبین و مشتریان جدید ارتباط برقرار کنید و از فرصت‌های تجاری به دست آمده بهره‌برداری کنید.
با توجه به اهمیت مراحل ذکر شده و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، بهتر است با تماس با کارشناسان آژانس در این زمینه به جزئیات بیشتری دست یابید و راهنمایی کامل در مورد شرکت در نمایشگاه را دریافت کنید.

به منظور حضور در نمایشگاه باید به نکات مهمی توجه شود که تاثیر بسزایی در موفقیت شما خواهد داشت این نکات عبارتند از:

۱- جهت شرکت در نمایشگاه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.

قبل از حضور در نمایشگاه و اقدام به رزرو غرفه و غرفه سازی نسبت به کم و کیف نمایشگاه شناخت کافی داشته باشید و با بررسی چشم انداز کلی نمایشگاه برای شرکت در نمایشگاه تمامی اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری نموده و برای تصمیم نهایی بودجه مورد نظر را مهیا سازید.

۲- تصمیم گیری در این مورد اینکه چه خدمات یا محصولی را می‌خواهید به نمایش بگذارید.

افرادی که برای اولین بار در نمایشگاه سنگ دبی شرکت می‌کنند ممکن است به صورت ناشیانه عمل کنند و به نمایش محصولات خاص نپردازند، اما با توجه به تحقیقات انجام شده افرادی که محصولات جدید و فناوری‌های نوین را به نمایش می‌گذارند درصد موفقیتشان بیشتر است.

۳- تهیه طرح بودجه

هزینه‌های متنوع و متعددی برای حضور در نمایشگاه خواهید داشت، که این هزینه‌ها عبارتند از نقل و انتقال افراد تیم، خوراک، محل سکونت برای تیم شرکت کننده  هزینه اجاره غرفه و غرفه سازی، هزینه‌های چاپی و رسانه‌ای، هزینه‌های تولید ویژه، محصولاتی که در نمایشگاه به فروش می‌رسد.

۴- برای نمایشگاه بین المللی موارد تبلیغاتی و چاپی خود را آماده کنید.

به منظور ارتباط مستقیم با بازدید کنندگان بهتر است بروشورها و تراکت‌هایی تهیه کنید، همچنین حضور افراد مجرب و حرفه‌ای در نمایشگاه برای اداره غرفه بسیار در موفقیت شما تاثیرگذار می‌باشد، در واقع این تیم مجرب به سوالات بازدیدکنندگان به خوبی پاسخگو خواهند بود، به همین منظور لیستی از افراد با تجربه در زمینه فروش تهیه کنید و جهت حضور و اداره غرفه مناسب‌ترین افراد را گزینش کنید.

چگونه در نمایشگاه سنگ دبی شرکت کنیم؟

۵- پیگیری تا حصول نتیجه را پس از اختتامیه نمایشگاه از یاد نبرید.

قبل از شرکت در نمایشگاه بین المللی در مورد هر یک از موارد تماس و مذاکره‌ای که با بازدیدکنندگان غرفه دارید، باید تصمیم بگیرید که چگونه برخورد نمایید و لیست آدرس‌های قابل تماس را تهیه نموده و ظرف مدت ۶۰ روز تهیه و ارسال موارد ویژه به بازدیدکنندگان باید صورت گیرد، این زمان به دلیل این است که در ذهن مشتری از غرفه شما خاطری باقی مانده باشد.

۶- درجه موفقیت خود را به محض تمام شدن دوره نمایشگاه بین‌المللی ارزشیابی کنید.

پس از اتمام نمایشگاه به کمک ساز و کار نوع فعالیت خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، زیرا در حین برگزاری نمایشگاه تمرکز شما بیشتر بر پاسخگویی بازدید کنندگان و مسائل مربوط به غرفه می‌باشد، اما در صورتی که بعد از اتمام نمایشگاه درجه موفقیت خود را مورد ارزشیابی قرار دهید باعث رفع نقاط ضعف شما و افزایش توانایی شما در نمایشگاه‌های بعد خواهد شد.

۷- برای جذب مخاطب از روابط عمومی بهره‌برداری کنید

در صورتی که برای بازدیدکنندگان دعوتنامه ارسال شود باعث متمایز شدن موقعیت شما نسبت به سایرین خواهد شد و یکی دیگر از مواردی که باعث متفاوت و متمایز شدن نسب شما نسبت به سایرین می‌شود، خلق و ارائه سوژه‌های بکر و طبیعی که واجد ارزش خبری هستند  می‌باشد.

۸- استفاده از تابلوهای نمایشگاهی

به منظور جلب توجه بازدیدکنندگان و به ذهن سپرده شدن نام شرکت و محصولتان از بنرهای نمایشگاهی استفاده شود، که در طراحی و ساخت آنها باید اصولی رعایت شود، بنرها باید توجه مردم را به بازدید از غرفه شما جلب کند و در عین سادگی باید واضح، متمایز و قوی باشند که در ذهن مخاطب نام شرکت یا محصول شما را جاسازی نماید و بتوان از فاصله ۱۵ متری این بنرهای نمایشی را مشاهده کرد و از سایر آیتم‌هایی که در معرض دید هستند، هویت شرکت شما به وضوح برجسته و متمایز باشد، برای طراحی بنرها از تصاویر زیاد و کپی برداری استفاده نکنید، زیرا باعث شلوغ و درهم شدن بنر و کاهش جذابیت آن خواهد شد، در واقع اگر پیام شما فورا قابل تشخیص نباشد مردم از دیدن آن صرف نظر خواهند کرد.

کلام آخر

نمایشگاه سنگ دبی که رویداد منحصر به فرد می‌باشد، که افراد زیادی در آن حضور دارند، از این افراد می‌توان نمایندگان، تامین کنندگان، معماران، مشاوران، متخصصین تزیین داخلی ساختمان‌ها، توسعه دهندگان، توزیع کنندگان، سازندگان، برنامه‌ریزان ساختمان، پیمانکاران عمومی، نصب کنند کنندگان، پردازندگان سنگ، بازگردانندگان سنگ و خرده فروشان را نام برد همچنین در این نمایشگاه افرادی حضور دارند که به منظور فروش محصولات خود به دنبال افرادی هستند که از پتانسیل بالا در امور توزیع برخوردار هستند، بنابراین چنانچه از پتانسیل بالا در این زمینه برخوردار هستید، می‌توانید با حضور در نمایشگاه به کسب و کار خود رونق ببخشید.






    درج سفرنامه و دیدگاه‌ها

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.